Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top