Lidl zijn lesje nog niet geleerd? | RetailDetail

Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.