Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

Lidl zijn lesje nog niet geleerd?

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

De promoties van Lidl blijven omstreden. Volgens Het Nieuwsblad zou tijdens hun nieuwste promotieactie, dit maal voor lcd-televisies, weer een flagrant tekort aan voorraad zijn. De krant bezocht 66 vestigingen, maar zag telkens dat de aanbieding reeds na enkele minuten was uitverkocht.


Dinsdag 1 februari, 9:00. De huis-aan-huisfolders van discounter Lidl beloven ‘full hd' lcd-televisies aan de zachte prijs van een kleine 250 euro. Het Nieuwsblad trekt naar 66 vestigingen om te zien hoe het gesteld is met de voorraad van de promotieproducten.


Wegens een systematisch tekort aan producten in aanbieding, is Lidl namelijk in eerste aanleg veroordeeld voor zogenaamde ‘lokvogelpraktijken’. Het Duitse supermarktenseigne gaat echter in beroep tegen de uitspraak. Het gaat volgens de keten niet om misleidende reclame, maar simpelweg om een verkeerde inschatting van de vraag per vestiging.


Toch lijkt Lidl niet gauw te leren uit die fouten. Het Nieuwsblad zag in de 66 gecontroleerde vestigingen slechts een klein aantal van de geadverteerde televisietoestellen. Het maximum bedroeg zeven televisies bij openingstijd. De bevoorrading lijkt dus nog steeds niet al te vlot te gaan. Al is daarmee niet uitgesproken dat het om bewuste lokvogelpraktijken gaat.

 

Minister Van Quickenborne wil in ieder geval niets aan het toeval overlaten en heeft reeds verklaard zijn eigen gewicht in de schaal te gooien. Hij zal naar eigen zeggen rechtstreeks contact opnemen met het kader van Lidl.

 

 

Bron: Het Nieuwsblad

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top