Lotus neemt opnieuw Brits snoepbedrijf over | RetailDetail

Lotus neemt opnieuw Brits snoepbedrijf over

Lotus neemt opnieuw Brits snoepbedrijf over

Het Belgische koekjesbedrijf Lotus Bakeries neemt het Britse Urban Fresh Foods over. Dat bedrijf is gespecialiseerd in de productie van gezonde snacks op basis van fruit en natuurlijke ingrediënten.

94 miljoen euro

Urban Fresh Foods verkoopt zijn snoepjes onder de merknamen BEAR en Urban Fruit en is goed voor een omzet van ongeveer 27 miljoen pond (37,2 miljoen euro). De laatste jaren kende het bovendien een groei van gemiddeld 50 procent. Lotus zal circa 94 miljoen euro betalen voor Urban Frsh Foods, goed voor 14 keer de winst voor belastingen van het bedrijf.


"De missie van Lotus is om het juiste product en merk aan te kunnen bieden aan elke klant, zowel in het traditionele als het gezonde segment van tussendoortjes", zegt CEO van Lotus Bakeries, Jan Boone. "Daarom ben ik vandaag zeer trots dat we deze mooie merken aan ons aanbod van gezonde tussendoortjes kunnen toevoegen."


Het is de tweede keer op korte tijd dat Lotus investeert in een Britse producent van gezonde snacks. In augustus nam het ook al sectorgenoot Natural Balance Foods over. Dat bedrijf staat vooral bekend voor zijn gezonde Nākd-koekjes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".