LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

Samen met LS travel retail opent EXKi op 4 juni in het station van Brugge een nieuw restaurant. De nieuwe vestiging van de "gezonde fastfood"-keten zal een oppervlakte hebben van 160 m² en plaats bieden aan ruim 75 gasten.

Al 70 restaurants in vier landen

Het Belgische EXKi, in 2001 opgericht door Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeûs, telt intussen al 70 restaurants in België, Frankrijk, Luxemburg en Italië. De keten telt 752 medewerkers en draait een jaaromzet van 72 miljoen euro.

 

EXKi differentieert zich van andere fastfoodketens door de klemtoon te leggen op gezonde en evenwichtige recepten die bereid zijn met natuurlijke en verse ingrediënten. De groep werkt daartoe onder meer samen met groentenkok Frank Fol.

 

Innovatie en diversificatie

De komst van EXKi naar Brugge past in de diversificatiestrategie die "LS travel retail", 's werelds tweede grootste "travel retail-operator", momenteel uitrolt binnen haar travelnetwerken, buurtwinkels, hospitalen en luchthavens. De operator gaat daarbij op zoek naar "innoverende en diversifiërende concepten".

 

In dat kader opende LS travel retail benelux in de Brusselse City 2-shopping begin mei nog een Hopdog, de keten van "gezonde en originele hotdogs" uit New York. Het is de tweede Hopdog in ons land, na die in de Brusselse Kleerkopersstraat die open ging op 1 september 2011. Daarnaast stelt LS travel retail dit jaar nog de opening van nieuwe Hubiz-vestigingen (onder meer in metro Rogier Brussel) en twee Léonidas-cafés in het vooruitzicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top