LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge | RetailDetail

LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

Samen met LS travel retail opent EXKi op 4 juni in het station van Brugge een nieuw restaurant. De nieuwe vestiging van de "gezonde fastfood"-keten zal een oppervlakte hebben van 160 m² en plaats bieden aan ruim 75 gasten.

Al 70 restaurants in vier landen

Het Belgische EXKi, in 2001 opgericht door Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeûs, telt intussen al 70 restaurants in België, Frankrijk, Luxemburg en Italië. De keten telt 752 medewerkers en draait een jaaromzet van 72 miljoen euro.

 

EXKi differentieert zich van andere fastfoodketens door de klemtoon te leggen op gezonde en evenwichtige recepten die bereid zijn met natuurlijke en verse ingrediënten. De groep werkt daartoe onder meer samen met groentenkok Frank Fol.

 

Innovatie en diversificatie

De komst van EXKi naar Brugge past in de diversificatiestrategie die "LS travel retail", 's werelds tweede grootste "travel retail-operator", momenteel uitrolt binnen haar travelnetwerken, buurtwinkels, hospitalen en luchthavens. De operator gaat daarbij op zoek naar "innoverende en diversifiërende concepten".

 

In dat kader opende LS travel retail benelux in de Brusselse City 2-shopping begin mei nog een Hopdog, de keten van "gezonde en originele hotdogs" uit New York. Het is de tweede Hopdog in ons land, na die in de Brusselse Kleerkopersstraat die open ging op 1 september 2011. Daarnaast stelt LS travel retail dit jaar nog de opening van nieuwe Hubiz-vestigingen (onder meer in metro Rogier Brussel) en twee Léonidas-cafés in het vooruitzicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.