LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

LS travel retail brengt EXKi naar treinstation Brugge

Samen met LS travel retail opent EXKi op 4 juni in het station van Brugge een nieuw restaurant. De nieuwe vestiging van de "gezonde fastfood"-keten zal een oppervlakte hebben van 160 m² en plaats bieden aan ruim 75 gasten.

Al 70 restaurants in vier landen

Het Belgische EXKi, in 2001 opgericht door Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeûs, telt intussen al 70 restaurants in België, Frankrijk, Luxemburg en Italië. De keten telt 752 medewerkers en draait een jaaromzet van 72 miljoen euro.

 

EXKi differentieert zich van andere fastfoodketens door de klemtoon te leggen op gezonde en evenwichtige recepten die bereid zijn met natuurlijke en verse ingrediënten. De groep werkt daartoe onder meer samen met groentenkok Frank Fol.

 

Innovatie en diversificatie

De komst van EXKi naar Brugge past in de diversificatiestrategie die "LS travel retail", 's werelds tweede grootste "travel retail-operator", momenteel uitrolt binnen haar travelnetwerken, buurtwinkels, hospitalen en luchthavens. De operator gaat daarbij op zoek naar "innoverende en diversifiërende concepten".

 

In dat kader opende LS travel retail benelux in de Brusselse City 2-shopping begin mei nog een Hopdog, de keten van "gezonde en originele hotdogs" uit New York. Het is de tweede Hopdog in ons land, na die in de Brusselse Kleerkopersstraat die open ging op 1 september 2011. Daarnaast stelt LS travel retail dit jaar nog de opening van nieuwe Hubiz-vestigingen (onder meer in metro Rogier Brussel) en twee Léonidas-cafés in het vooruitzicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top