Luc Rogge stopt als directeur-generaal Colruyt

Luc Rogge stopt als directeur-generaal Colruyt

Op maandag 20 januari 2014 neemt Luc Rogge afscheid als directeur-generaal van Colruyt. COO Frans Colruyt zal de meeste van zijn taken, bestaande uit de bevoegheid over de formules Colruyt, Okay en Bio-Planet, tijdelijk overnemen.

In stilte op pensioen

Hoewel Luc Rogge de beslissing over zijn afscheid al heel wat maanden geleden genomen had, wordt het nieuws van zijn vertrek pas vandaag bekendgemaakt. “Ik ben de firma dankbaar voor de vele rijke ervaringen die ik hier heb opgedaan. Ik ben ook blij om wat ik samen met tal van collega’s heb kunnen opbouwen,” laat Luc Rogge weten: “Vandaag geef ik vol vertrouwen de fakkel aan hen door.”

 

Tijdens zijn loopbaan bij Colruyt Groep doorliep Rogge tal van leidinggevende functies. In 1978 ging hij bij Colruyt Group aan de slag als IT-specialist, maar was ook achtereenvolgens gerant van een Colruyt-winkel, personeelsdirecteur, directeur van het vleesverwerkende bedrijf Vlevico en directeur logistiek. In 1996 werd hij directeur-generaal voor Colruyt, OKay en Bio-Planet. Rogge is ook al jaren lid van de Directieraad van Colruyt Group.

 

Frans Colruyt neemt taken over

Het gros van zijn takenpakket wordt overgenomen door COO Retail Frans Colruyt, die alle retailactiviteiten van Colruyt Group aanstuurt en waar Rogge reeds aan diende te rapporteren. Die oplossing is wel maar tijdelijk; wat over een jaar met de functie gebeurt is op dit moment nog niet duidleijk.

 

“Ik wens Luc in de eerste plaats een welverdiend pensioen toe, en wil hem in naam van elk van de meer dan 25.000 medewerkers bedanken voor zijn jarenlange inzet voor Colruyt,” aldus Frans Colruyt. “Nu Luc vertrekt, zal ik ongeveer 1 jaar zijn functie van directeur-generaal Colruyt en de bijhorende taken overnemen. Zo wil ik nog meer voeling krijgen met de grootste activiteit van de groep, de Colruyt-formule.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top