Luc Rogge stopt als directeur-generaal Colruyt

Luc Rogge stopt als directeur-generaal Colruyt

Op maandag 20 januari 2014 neemt Luc Rogge afscheid als directeur-generaal van Colruyt. COO Frans Colruyt zal de meeste van zijn taken, bestaande uit de bevoegheid over de formules Colruyt, Okay en Bio-Planet, tijdelijk overnemen.

In stilte op pensioen

Hoewel Luc Rogge de beslissing over zijn afscheid al heel wat maanden geleden genomen had, wordt het nieuws van zijn vertrek pas vandaag bekendgemaakt. “Ik ben de firma dankbaar voor de vele rijke ervaringen die ik hier heb opgedaan. Ik ben ook blij om wat ik samen met tal van collega’s heb kunnen opbouwen,” laat Luc Rogge weten: “Vandaag geef ik vol vertrouwen de fakkel aan hen door.”

 

Tijdens zijn loopbaan bij Colruyt Groep doorliep Rogge tal van leidinggevende functies. In 1978 ging hij bij Colruyt Group aan de slag als IT-specialist, maar was ook achtereenvolgens gerant van een Colruyt-winkel, personeelsdirecteur, directeur van het vleesverwerkende bedrijf Vlevico en directeur logistiek. In 1996 werd hij directeur-generaal voor Colruyt, OKay en Bio-Planet. Rogge is ook al jaren lid van de Directieraad van Colruyt Group.

 

Frans Colruyt neemt taken over

Het gros van zijn takenpakket wordt overgenomen door COO Retail Frans Colruyt, die alle retailactiviteiten van Colruyt Group aanstuurt en waar Rogge reeds aan diende te rapporteren. Die oplossing is wel maar tijdelijk; wat over een jaar met de functie gebeurt is op dit moment nog niet duidleijk.

 

“Ik wens Luc in de eerste plaats een welverdiend pensioen toe, en wil hem in naam van elk van de meer dan 25.000 medewerkers bedanken voor zijn jarenlange inzet voor Colruyt,” aldus Frans Colruyt. “Nu Luc vertrekt, zal ik ongeveer 1 jaar zijn functie van directeur-generaal Colruyt en de bijhorende taken overnemen. Zo wil ik nog meer voeling krijgen met de grootste activiteit van de groep, de Colruyt-formule.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top