Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top