Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top