Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top