Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden doet het voortaan met Piet Huysentruyt

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Lunch Garden, de Belgische keten die sinds vorig jaar bezig is met een grootschalige vernieuwingsoperatie in zijn 61 familierestaurants, schakelt een versnelling hoger. Vanaf 1 mei werkt de restaurantketen exclusief samen met Kookeiland. De populaire tv-kok Piet Huysentruyt zal samen met Brusseleir Albert Verdeyen en jong aanstormend talent Mitch Coldenhoff de komende maanden een nieuwe wind doen waaien door de Lunch Garden-keukens.

Coachen en adviseren

De drie getalenteerde koks zullen het hele assortiment onder handen nemen. Stap voor stap zullen ze alle gerechten toetsen aan de huidige markttrends en ze aanpassen aan de verwachtingen van de klanten. En uiteraard zullen de chefs ook een aantal nieuwe en verrassende maaltijden ontwikkelen, exclusief voor Lunch Garden.


“Een restaurant moet met meer rekening houden dan enkel het koken. De gerechten moeten er tegelijk aantrekkelijk uitzien en de klanten moeten met de glimlach worden bediend. Wij zullen dit hele proces van nabij bekijken en indien nodig hier en daar advies geven. De bedoeling is vooral informatie uit te wisselen en te leren van elkaars ervaringen”, aldus Piet Huysentruyt. Daartoe zullen de koks en hun team tijdens een informatiedag in alle 61 Belgische vestigingen de medewerkers met raad en daad bijstaan.

Van toevallige ontmoeting naar business

De hele actie moet Lunch Garden weer op de kaart zetten en de reputatie van de keten versterken. Er komt dan ook een grootse reclamecampagne. En dan zijn bekende chefs altijd een pluspunt.


Toch begon het allemaal eerder toevallig, vertelt Annick Van Overstraeten, CEO van Lunch Garden (en in een vorig leven nog actief bij Quick): “In september 2010 sloeg Lunch Garden de handen in elkaar met de Brailleliga in het kader van hun jaarlijkse preventiecampagne. Zij werkten toen samen met een aantal bekende koks. Op de persconferentie kwam ik in contact met Albert Verdeyen, een sympathieke Brusselse kok. Ik wilde al langer iets doen met bekende chefs en dit was een uitgelezen kans. Na een eerste contact werd een afspraak vastgelegd met Kookeiland en zo ging de bal aan het rollen.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Back to top