Lunch Garden in Olen "eerste nieuwe opening sinds 2008" | RetailDetail

Lunch Garden in Olen "eerste nieuwe opening sinds 2008"

 Lunch Garden in Olen "eerste nieuwe opening sinds 2008"

Vorige week opende Lunch Garden, de Belgische keten van zelfbedieningsrestaurants die zich bij voorkeur in winkelparken of in de schaduw van grote retailers vestigt, in het nieuwe Shopping Park Olen zijn "eerste nieuwe vestiging sinds 2008". De keten kondigde meteen nog de komst van een nieuw restaurant in Messancy (provincie Luxemburg) aan vóór het einde van het jaar en wil de komende vier jaar acht tot tien nieuwe vestingen openen.

Volop renoveren...

Niet dat ze bij Lunch Garden stil hebben gezeten: behalve een opgemerkte deal met "SOS" Piet Huysentruyt stond 2011 volledig in het teken van de renovatie van bestaande vestigingen. Liefst twaalf kregen er dit jaar een totaal nieuw jasje aangemeten en heropenden met een moderner interieur en een wifizone. "Per jaar plannen we 10 tot 12 zaken te vernieuwen, zodat in vier jaar tijd alle 63 Lunch Gardens gerenoveerd moeten zijn", maakt Annick Van Overstraeten, CEO van de restaurantketen, zich sterk.

...en rustig aan uitbreiden

"Na een renovatiegolf volgt nu de opening van nieuwe restaurants", vervolgt de CEO van Lunch Garden, dat plannen heeft om de komende vier jaar acht tot tien nieuwe vestigingen te openen in ons land. "Dit maakt integraal deel uit van de nieuwe bedrijfsstrategie, die sinds 2010 werd ingevoerd. De opening van het restaurant in Messancy in december zou het mogelijk moeten maken het jaar met een positieve noot af te sluiten." 

 

In 2009 boekte de keten volgens de TrendsTop 30.000 nog een verlies van 22,6 miljoen euro op een omzet van 87,8 miljoen. Met die omzet is Lunch Garden wel ruim de grootste restaurantketen van ons land.

 

Het nieuwe restaurant in Olen heeft een oppervlakte van 932 m² en een groot terras. In het zelfbedieningsrestaurant, dat plaats biedt aan 250 tot 260 gasten, werken 16 mensen.

 

Vorige week opende Lunch Garden, de Belgische keten van zelfbedieningsrestaurants die zich bij voorkeur in winkelparken of in de schaduw van grote retailers vestigt, in het nieuwe Shopping Park Olen zijn "eerste nieuwe vestiging sinds 2008". De keten kondigde meteen nog de komst van een nieuw restaurant in Messancy (provincie Luxemburg) aan vóór het einde van het jaar en wil de komende vier jaar acht tot tien nieuwe vestingen openen.

Volop renoveren...

Niet dat ze bij Lunch Garden stil hebben gezeten: behalve een opgemerkte deal met "SOS" Piet Huysentruyt stond 2011 volledig in het teken van de renovatie van bestaande vestigingen. Liefst twaalf kregen er dit jaar een totaal nieuw jasje aangemeten en heropenden met een moderner interieur en een wifizone. "Per jaar plannen we 10 tot 12 zaken te vernieuwen, zodat in vier jaar tijd alle 63 Lunch Gardens gerenoveerd moeten zijn", maakt Annick Van Overstraeten, CEO van de restaurantketen, zich sterk.

...en rustig aan uitbreiden

"Na een renovatiegolf volgt nu de opening van nieuwe restaurants", vervolgt de CEO van Lunch Garden, dat plannen heeft om de komende vier jaar acht tot tien nieuwe vestigingen te openen in ons land. "Dit maakt integraal deel uit van de nieuwe bedrijfsstrategie, die sinds 2010 werd ingevoerd. De opening van het restaurant in Messancy in december zou het mogelijk moeten maken het jaar met een positieve noot af te sluiten." 

 

In 2009 boekte de keten volgens de TrendsTop 30.000 nog een verlies van 22,6 miljoen euro op een omzet van 87,8 miljoen. Met die omzet is Lunch Garden wel ruim de grootste restaurantketen van ons land.

 

Het nieuwe restaurant in Olen heeft een oppervlakte van 932 m² en een groot terras. In het zelfbedieningsrestaurant, dat plaats biedt aan 250 tot 260 gasten, werken 16 mensen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.