Lunch Garden pakt uit met kinderhoek

Lunch Garden pakt uit met kinderhoek

Vorig jaar lanceerde Lunch Garden een grootschalige vernieuwingsoperatie voor zijn 62 zelfbedieningsrestaurants. Stap voor stap krijgen die allemaal een modernere inrichting. En, zoals het een familierestaurant past, is daarbij ook aan de kinderen gedacht. Behalve met aangepaste menu’s voor de kleintjes pakt Lunch Garden nu ook uit met een heuse kinderhoek. Die nieuwe kids' corners worden stap voor stap in de nieuwe restaurants uitgerold.

Voor en door kinderen

Lunch Garden huurde de diensten in van Idee Fiks, een communicatie- en activatie-agentschap gespecialiseerd in concepten voor (families met) kinderen tussen 3 en 12 jaar. Idee Fiks organiseerde een aantal info- en brainstormsessies met 10 tot 15 kinderen tussen 8 en 12 jaar, om samen de ideale kinderhoek te bedenken. De eerste sessie leverde tal van ideeën op die in een tweede brainstorming – dit keer met managers van de restaurants – werden afgetoetst op hun haalbaarheid. De resultaten werden door Idee Fiks verwerkt in een aantal vernieuwende opstellingen die ter beoordeling werden gepresenteerd aan een tweede groep van kinderen.


Het resultaat is een kinderhoek bedacht door en ontworpen voor kinderen. De kids' corner benadrukt graag op speelse wijze alle voordelen van groenten en fruit. Terwijl hun ouders rustig eten, kunnen de kinderen spelen, kleuren en lezen in een eigen ruimte, onder het toeziend oog van mama en papa.

62 x 600 klanten per dag

Lunch Garden, de keten van zelfbedieningsrestaurants in de buurt van retailcentra verspreid over heel België, profileert zich dus meer dan ooit als familierestaurant. Elk restaurant verwelkomt gemiddeld 600 klanten per dag, en dat al meer dan 40 jaar. De belangrijkste doelgroepen voor Lunch Garden zijn de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf telt vandaag 62 restaurants en 1.300 medewerkers.

 

Vorig jaar lanceerde Lunch Garden een grootschalige vernieuwingsoperatie voor zijn 62 zelfbedieningsrestaurants. Stap voor stap krijgen die allemaal een modernere inrichting. En, zoals het een familierestaurant past, is daarbij ook aan de kinderen gedacht. Behalve met aangepaste menu’s voor de kleintjes pakt Lunch Garden nu ook uit met een heuse kinderhoek. Die nieuwe kids' corners worden stap voor stap in de nieuwe restaurants uitgerold.

Voor en door kinderen

Lunch Garden huurde de diensten in van Idee Fiks, een communicatie- en activatie-agentschap gespecialiseerd in concepten voor (families met) kinderen tussen 3 en 12 jaar. Idee Fiks organiseerde een aantal info- en brainstormsessies met 10 tot 15 kinderen tussen 8 en 12 jaar, om samen de ideale kinderhoek te bedenken. De eerste sessie leverde tal van ideeën op die in een tweede brainstorming – dit keer met managers van de restaurants – werden afgetoetst op hun haalbaarheid. De resultaten werden door Idee Fiks verwerkt in een aantal vernieuwende opstellingen die ter beoordeling werden gepresenteerd aan een tweede groep van kinderen.


Het resultaat is een kinderhoek bedacht door en ontworpen voor kinderen. De kids' corner benadrukt graag op speelse wijze alle voordelen van groenten en fruit. Terwijl hun ouders rustig eten, kunnen de kinderen spelen, kleuren en lezen in een eigen ruimte, onder het toeziend oog van mama en papa.

62 x 600 klanten per dag

Lunch Garden, de keten van zelfbedieningsrestaurants in de buurt van retailcentra verspreid over heel België, profileert zich dus meer dan ooit als familierestaurant. Elk restaurant verwelkomt gemiddeld 600 klanten per dag, en dat al meer dan 40 jaar. De belangrijkste doelgroepen voor Lunch Garden zijn de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf telt vandaag 62 restaurants en 1.300 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top