Lunch Garden pakt uit met kinderhoek

Lunch Garden pakt uit met kinderhoek

Vorig jaar lanceerde Lunch Garden een grootschalige vernieuwingsoperatie voor zijn 62 zelfbedieningsrestaurants. Stap voor stap krijgen die allemaal een modernere inrichting. En, zoals het een familierestaurant past, is daarbij ook aan de kinderen gedacht. Behalve met aangepaste menu’s voor de kleintjes pakt Lunch Garden nu ook uit met een heuse kinderhoek. Die nieuwe kids' corners worden stap voor stap in de nieuwe restaurants uitgerold.

Voor en door kinderen

Lunch Garden huurde de diensten in van Idee Fiks, een communicatie- en activatie-agentschap gespecialiseerd in concepten voor (families met) kinderen tussen 3 en 12 jaar. Idee Fiks organiseerde een aantal info- en brainstormsessies met 10 tot 15 kinderen tussen 8 en 12 jaar, om samen de ideale kinderhoek te bedenken. De eerste sessie leverde tal van ideeën op die in een tweede brainstorming – dit keer met managers van de restaurants – werden afgetoetst op hun haalbaarheid. De resultaten werden door Idee Fiks verwerkt in een aantal vernieuwende opstellingen die ter beoordeling werden gepresenteerd aan een tweede groep van kinderen.


Het resultaat is een kinderhoek bedacht door en ontworpen voor kinderen. De kids' corner benadrukt graag op speelse wijze alle voordelen van groenten en fruit. Terwijl hun ouders rustig eten, kunnen de kinderen spelen, kleuren en lezen in een eigen ruimte, onder het toeziend oog van mama en papa.

62 x 600 klanten per dag

Lunch Garden, de keten van zelfbedieningsrestaurants in de buurt van retailcentra verspreid over heel België, profileert zich dus meer dan ooit als familierestaurant. Elk restaurant verwelkomt gemiddeld 600 klanten per dag, en dat al meer dan 40 jaar. De belangrijkste doelgroepen voor Lunch Garden zijn de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf telt vandaag 62 restaurants en 1.300 medewerkers.

 

Vorig jaar lanceerde Lunch Garden een grootschalige vernieuwingsoperatie voor zijn 62 zelfbedieningsrestaurants. Stap voor stap krijgen die allemaal een modernere inrichting. En, zoals het een familierestaurant past, is daarbij ook aan de kinderen gedacht. Behalve met aangepaste menu’s voor de kleintjes pakt Lunch Garden nu ook uit met een heuse kinderhoek. Die nieuwe kids' corners worden stap voor stap in de nieuwe restaurants uitgerold.

Voor en door kinderen

Lunch Garden huurde de diensten in van Idee Fiks, een communicatie- en activatie-agentschap gespecialiseerd in concepten voor (families met) kinderen tussen 3 en 12 jaar. Idee Fiks organiseerde een aantal info- en brainstormsessies met 10 tot 15 kinderen tussen 8 en 12 jaar, om samen de ideale kinderhoek te bedenken. De eerste sessie leverde tal van ideeën op die in een tweede brainstorming – dit keer met managers van de restaurants – werden afgetoetst op hun haalbaarheid. De resultaten werden door Idee Fiks verwerkt in een aantal vernieuwende opstellingen die ter beoordeling werden gepresenteerd aan een tweede groep van kinderen.


Het resultaat is een kinderhoek bedacht door en ontworpen voor kinderen. De kids' corner benadrukt graag op speelse wijze alle voordelen van groenten en fruit. Terwijl hun ouders rustig eten, kunnen de kinderen spelen, kleuren en lezen in een eigen ruimte, onder het toeziend oog van mama en papa.

62 x 600 klanten per dag

Lunch Garden, de keten van zelfbedieningsrestaurants in de buurt van retailcentra verspreid over heel België, profileert zich dus meer dan ooit als familierestaurant. Elk restaurant verwelkomt gemiddeld 600 klanten per dag, en dat al meer dan 40 jaar. De belangrijkste doelgroepen voor Lunch Garden zijn de actieve bevolking, gezinnen met kinderen en 50-plussers. Het bedrijf telt vandaag 62 restaurants en 1.300 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top