Lunch Garden verkocht aan Londens investeringsfonds | RetailDetail

Lunch Garden verkocht aan Londens investeringsfonds

Lunch Garden verkocht aan Londens investeringsfonds

Op een buitengewone ondernemingsraad bij Lunch Garden is zopas bekend gemaakt dat Bregal Freshstream de nieuwe eigenaar wordt van de zelfbedieningsrestaurants. Het investeringsfonds, met basis in Londen, wil Lunch Garden verder laten groeien.

71 restaurants overgenomen

Na een periode van ruim vijf jaar verandert de Belgische restaurantketen Lunch Garden van eigenaar. Eind vorig jaar doken de eerste geruchten op dat de restaurantketen in de etalage stond. Vandaag werd tijdens een buitengewone ondernemingsraad aangekondigd dat Bregal Freshstream Lunch Garden overneemt van H2 Equity Partners, Kebek Private Equity en de Solferino Holding. Een bedrag is daarbij niet bekendgemaakt.

 

H2 en de andere aandeelhouders hebben de afgelopen vijf jaar fors geïnvesteerd in de modernisering van Lunch Garden. Zo werd meer dan 50 miljoen euro gepompt in de modernisering van de bestaande restaurants en in de opening van een aantal nieuwe zetels. Daarnaast kwam er ook een deal met Total voor de uitbating van wegrestaurants, werd fors ingezet op marketing en kwam er een nieuwe cao. Deze veranderingen hebben het bedrijf klaargemaakt voor de toekomst.

 

"Freshstream wil voortbouwen op de fundamenten die de afgelopen jaren zijn opgebouwd door de vorige eigenaars", zegt Rayhan Davis, Chief Investment Officer bij Bregal Freshstream. "We hebben de ambitie om, samen met alle medewerkers van Lunch Garden, het bedrijf verder te laten groeien."

 

Huidig team blijft aan boord

CEO Annick Van Overstraeten en het voltallige management blijven op post en voor het huidige personeel verandert er niets, zo klinkt het nog. Bregal Freshstream werd gelanceerd in september 2015 met een waarde van 600 miljoen euro, afkomstig van het familiefonds Bregal Investments.

 

Lunch Garden, opgericht in 1966, telt vandaag 71 restaurants en circa 1.300 medewerkers. In 2014 draaide de Belgische keten van zelfbedieningsrestaurants een omzet van ongeveer 136 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.