Madam Bakster gaat voor groei

Madam Bakster gaat voor groei

Madam Bakster, een online bakkerij met alternatieve desserts, schakelt een versnelling hoger. Eind juli verhuist het bedrijfje van de ‘Gentse student-ondernemer van het jaar’ naar een nieuw pand en binnenkort levert het ook in Antwerpen en Brugge.

 “Guiltfree bakery"

Het gaat snel voor Laura Verhulst, bedenkster van online bakkerij ‘Madam Bakster’: in april werd ze nog verkozen tot ‘Gentse student-ondernemer van het jaar’‑ wat haar motiveerde om haar culinair project samen met haar vriend uit te bouwen tot een eigen zaak ‑ en nu kiest het duo resoluut voor groei.

 

“Wat startte als een hobby, willen we nu naar een hoger niveau tillen. We gaan niet enkel ons assortiment uitbreiden, maar zullen ook in Brugge, Antwerpen... leveren”, laat Laura Verhulst weten. Vooralsnog leverde Madam Bakster enkel in Gent via cargovélo. Eind juli neemt het piepjonge bedrijfje zijn intrek in een nieuw pand aan de Brabantdam in Gent. “Vanaf 4 juli sluiten we even de deuren om ons helemaal voor te bereiden op de verhuis. Vanaf 25 juli gaan we van start op een nieuwe locatie, met een nieuwe website: mét webshop, bestellen wordt dus gemakkelijker.”

 

En zeggen dat voor Laura Verhulst alles startte vanuit een persoonlijke frustratie. Jarenlang worstelde ze met haar gewicht en zelfs toen ze van 82 naar 57 kilo was gegaan, bleef ze met schuldgevoelens zitten telkens wanneer ze iets zoet at. Daarom bedacht ze dessertjes die veganistisch en glutenvrij zijn, waarbij ze producten als room en suiker zoveel als mogelijk vervangt door gezondere alternatieven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top