Madam Bakster gaat voor groei | RetailDetail

Madam Bakster gaat voor groei

Madam Bakster gaat voor groei

Madam Bakster, een online bakkerij met alternatieve desserts, schakelt een versnelling hoger. Eind juli verhuist het bedrijfje van de ‘Gentse student-ondernemer van het jaar’ naar een nieuw pand en binnenkort levert het ook in Antwerpen en Brugge.

 “Guiltfree bakery"

Het gaat snel voor Laura Verhulst, bedenkster van online bakkerij ‘Madam Bakster’: in april werd ze nog verkozen tot ‘Gentse student-ondernemer van het jaar’‑ wat haar motiveerde om haar culinair project samen met haar vriend uit te bouwen tot een eigen zaak ‑ en nu kiest het duo resoluut voor groei.

 

“Wat startte als een hobby, willen we nu naar een hoger niveau tillen. We gaan niet enkel ons assortiment uitbreiden, maar zullen ook in Brugge, Antwerpen... leveren”, laat Laura Verhulst weten. Vooralsnog leverde Madam Bakster enkel in Gent via cargovélo. Eind juli neemt het piepjonge bedrijfje zijn intrek in een nieuw pand aan de Brabantdam in Gent. “Vanaf 4 juli sluiten we even de deuren om ons helemaal voor te bereiden op de verhuis. Vanaf 25 juli gaan we van start op een nieuwe locatie, met een nieuwe website: mét webshop, bestellen wordt dus gemakkelijker.”

 

En zeggen dat voor Laura Verhulst alles startte vanuit een persoonlijke frustratie. Jarenlang worstelde ze met haar gewicht en zelfs toen ze van 82 naar 57 kilo was gegaan, bleef ze met schuldgevoelens zitten telkens wanneer ze iets zoet at. Daarom bedacht ze dessertjes die veganistisch en glutenvrij zijn, waarbij ze producten als room en suiker zoveel als mogelijk vervangt door gezondere alternatieven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.