Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Het Franse mosterdicoon Maille heeft zopas zijn eerste buitenlandse boetiek geopend aan Piccadilly Arcade in Londen. Dat smaakt nu al naar meer: de moederbedrijf Unilever wil "La Maison Maille" ook snel naar New York, Montreal, San Francisco en Tokio brengen.

Trekpleister voor foodies

De Londense vestiging van "La Maison Maille" is zo'n 185 m² groot en wil de Britten laten proeven van de meer dan 60 variëteiten mosterd, vinaigrettes en augurkspecialiteiten waar het Franse huis groot mee is geworden. Absolute blikvanger in de winkel zijn de exclusieve mosterdpompen, die verse mosterd 'tappen' uit porseleinen vaten zoals dat eeuwen geleden gebruikelijk was aan de koninklijke hoven. 

 

Volgens Matt Hyland, partner bij het London Retail-team van Cushman & Wakefield, wordt "La Maison Maille een populaire extra trekpleister" voor foodies en is de winkel "ideaal gelegen om volop te profiteren van het grote aantal bezoekers in en rond Piccadilly, waar nog tal van andere gespecialiseerde foodretailers zoals Ladurée, La Maison du Chocolat, Caviar House en Fortnum & Mason gevestigd zijn".

 

Voor het 260 jaar oude Franse mosterdmerk, bekend van de slogan "Il n'y a que Maille qui m'aille", is het pas de derde eigen boetiek en de allereerste buiten Frankrijk. De groep runt al een "Maison Maille" in Parijs en eentje in Dijon, de hoofdstad van de mosterd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de Hypermarkt van Bierges aanvaardt Carrefour nu bij alle Hypermarkten en bij alle eigen Carrefour Markets herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen, om zo minder afval te hebben.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top