Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Het Franse mosterdicoon Maille heeft zopas zijn eerste buitenlandse boetiek geopend aan Piccadilly Arcade in Londen. Dat smaakt nu al naar meer: de moederbedrijf Unilever wil "La Maison Maille" ook snel naar New York, Montreal, San Francisco en Tokio brengen.

Trekpleister voor foodies

De Londense vestiging van "La Maison Maille" is zo'n 185 m² groot en wil de Britten laten proeven van de meer dan 60 variëteiten mosterd, vinaigrettes en augurkspecialiteiten waar het Franse huis groot mee is geworden. Absolute blikvanger in de winkel zijn de exclusieve mosterdpompen, die verse mosterd 'tappen' uit porseleinen vaten zoals dat eeuwen geleden gebruikelijk was aan de koninklijke hoven. 

 

Volgens Matt Hyland, partner bij het London Retail-team van Cushman & Wakefield, wordt "La Maison Maille een populaire extra trekpleister" voor foodies en is de winkel "ideaal gelegen om volop te profiteren van het grote aantal bezoekers in en rond Piccadilly, waar nog tal van andere gespecialiseerde foodretailers zoals Ladurée, La Maison du Chocolat, Caviar House en Fortnum & Mason gevestigd zijn".

 

Voor het 260 jaar oude Franse mosterdmerk, bekend van de slogan "Il n'y a que Maille qui m'aille", is het pas de derde eigen boetiek en de allereerste buiten Frankrijk. De groep runt al een "Maison Maille" in Parijs en eentje in Dijon, de hoofdstad van de mosterd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top