Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Het Franse mosterdicoon Maille heeft zopas zijn eerste buitenlandse boetiek geopend aan Piccadilly Arcade in Londen. Dat smaakt nu al naar meer: de moederbedrijf Unilever wil "La Maison Maille" ook snel naar New York, Montreal, San Francisco en Tokio brengen.

Trekpleister voor foodies

De Londense vestiging van "La Maison Maille" is zo'n 185 m² groot en wil de Britten laten proeven van de meer dan 60 variëteiten mosterd, vinaigrettes en augurkspecialiteiten waar het Franse huis groot mee is geworden. Absolute blikvanger in de winkel zijn de exclusieve mosterdpompen, die verse mosterd 'tappen' uit porseleinen vaten zoals dat eeuwen geleden gebruikelijk was aan de koninklijke hoven. 

 

Volgens Matt Hyland, partner bij het London Retail-team van Cushman & Wakefield, wordt "La Maison Maille een populaire extra trekpleister" voor foodies en is de winkel "ideaal gelegen om volop te profiteren van het grote aantal bezoekers in en rond Piccadilly, waar nog tal van andere gespecialiseerde foodretailers zoals Ladurée, La Maison du Chocolat, Caviar House en Fortnum & Mason gevestigd zijn".

 

Voor het 260 jaar oude Franse mosterdmerk, bekend van de slogan "Il n'y a que Maille qui m'aille", is het pas de derde eigen boetiek en de allereerste buiten Frankrijk. De groep runt al een "Maison Maille" in Parijs en eentje in Dijon, de hoofdstad van de mosterd.

Tags: