Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen | RetailDetail

Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Maille opent eerste buitenlandse boetiek in Londen

Het Franse mosterdicoon Maille heeft zopas zijn eerste buitenlandse boetiek geopend aan Piccadilly Arcade in Londen. Dat smaakt nu al naar meer: de moederbedrijf Unilever wil "La Maison Maille" ook snel naar New York, Montreal, San Francisco en Tokio brengen.

Trekpleister voor foodies

De Londense vestiging van "La Maison Maille" is zo'n 185 m² groot en wil de Britten laten proeven van de meer dan 60 variëteiten mosterd, vinaigrettes en augurkspecialiteiten waar het Franse huis groot mee is geworden. Absolute blikvanger in de winkel zijn de exclusieve mosterdpompen, die verse mosterd 'tappen' uit porseleinen vaten zoals dat eeuwen geleden gebruikelijk was aan de koninklijke hoven. 

 

Volgens Matt Hyland, partner bij het London Retail-team van Cushman & Wakefield, wordt "La Maison Maille een populaire extra trekpleister" voor foodies en is de winkel "ideaal gelegen om volop te profiteren van het grote aantal bezoekers in en rond Piccadilly, waar nog tal van andere gespecialiseerde foodretailers zoals Ladurée, La Maison du Chocolat, Caviar House en Fortnum & Mason gevestigd zijn".

 

Voor het 260 jaar oude Franse mosterdmerk, bekend van de slogan "Il n'y a que Maille qui m'aille", is het pas de derde eigen boetiek en de allereerste buiten Frankrijk. De groep runt al een "Maison Maille" in Parijs en eentje in Dijon, de hoofdstad van de mosterd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.