Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk | RetailDetail

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma, de Brusselse keten van "ambachtelijke pizza's met gedurfde smaken", opent volgende maand zijn eerste buitenlandse vestiging in Parijs. De keten ziet potentieel voor zestig restaurants: de helft in eigen beheer, de helft in franchise.

Ambitieuze groeiplannen

Mamma Roma opende haar eerste vestiging in 2005 aan het Flageyplein in Brussel. Vandaag is de pizzeria een begrip bij de "hippe bobo's van Brussel" en telt de groep al zeven restaurants: zes in Brussel en eentje in Waterloo. Met 52 medewerkers bedient de groep naar eigen zeggen wekelijks zo'n 10.000 klanten.

 

"We willen snel partners vinden in Vlaanderen en in Wallonië om ons netwerk uit te bouwen", zegt afgevaardigd bestuurder Carmelo Cennamo. "Binnen dit en vijf jaar willen we twintig tot dertig verkooppunten in eigen beheer openen. Uiteindelijk mikken we op een zestigtal restaurants, waarvan de helft in franchise."

 

Eerst Parijs, dan Londen

In november opent Mamma Roma alvast een eerste buitenlandse vestiging in Parijs, in de rue du Cherche-Midi, een hippe wijk in het zesde arrondssement. In de Parijse vestiging zullen vijf mensen (FTE's) werken en de topman mikt op een omzet van 800.000 euro. In 2014 wil Mamma Roma het kanaal oversteken en Londen veroveren.

 

"In eerste instantie gaan we die vestiging beleveren vanuit het Brusselse atelier", zegt Cennamo: dat is berekend op een capaciteit van een twintigtal restaurants. "Pas indien de volle capaciteit benut is, openen we een lokaal atelier in de Parijse regio."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".