Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk | RetailDetail

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma, de Brusselse keten van "ambachtelijke pizza's met gedurfde smaken", opent volgende maand zijn eerste buitenlandse vestiging in Parijs. De keten ziet potentieel voor zestig restaurants: de helft in eigen beheer, de helft in franchise.

Ambitieuze groeiplannen

Mamma Roma opende haar eerste vestiging in 2005 aan het Flageyplein in Brussel. Vandaag is de pizzeria een begrip bij de "hippe bobo's van Brussel" en telt de groep al zeven restaurants: zes in Brussel en eentje in Waterloo. Met 52 medewerkers bedient de groep naar eigen zeggen wekelijks zo'n 10.000 klanten.

 

"We willen snel partners vinden in Vlaanderen en in Wallonië om ons netwerk uit te bouwen", zegt afgevaardigd bestuurder Carmelo Cennamo. "Binnen dit en vijf jaar willen we twintig tot dertig verkooppunten in eigen beheer openen. Uiteindelijk mikken we op een zestigtal restaurants, waarvan de helft in franchise."

 

Eerst Parijs, dan Londen

In november opent Mamma Roma alvast een eerste buitenlandse vestiging in Parijs, in de rue du Cherche-Midi, een hippe wijk in het zesde arrondssement. In de Parijse vestiging zullen vijf mensen (FTE's) werken en de topman mikt op een omzet van 800.000 euro. In 2014 wil Mamma Roma het kanaal oversteken en Londen veroveren.

 

"In eerste instantie gaan we die vestiging beleveren vanuit het Brusselse atelier", zegt Cennamo: dat is berekend op een capaciteit van een twintigtal restaurants. "Pas indien de volle capaciteit benut is, openen we een lokaal atelier in de Parijse regio."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.