Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma, de Brusselse keten van "ambachtelijke pizza's met gedurfde smaken", opent volgende maand zijn eerste buitenlandse vestiging in Parijs. De keten ziet potentieel voor zestig restaurants: de helft in eigen beheer, de helft in franchise.

Ambitieuze groeiplannen

Mamma Roma opende haar eerste vestiging in 2005 aan het Flageyplein in Brussel. Vandaag is de pizzeria een begrip bij de "hippe bobo's van Brussel" en telt de groep al zeven restaurants: zes in Brussel en eentje in Waterloo. Met 52 medewerkers bedient de groep naar eigen zeggen wekelijks zo'n 10.000 klanten.

 

"We willen snel partners vinden in Vlaanderen en in Wallonië om ons netwerk uit te bouwen", zegt afgevaardigd bestuurder Carmelo Cennamo. "Binnen dit en vijf jaar willen we twintig tot dertig verkooppunten in eigen beheer openen. Uiteindelijk mikken we op een zestigtal restaurants, waarvan de helft in franchise."

 

Eerst Parijs, dan Londen

In november opent Mamma Roma alvast een eerste buitenlandse vestiging in Parijs, in de rue du Cherche-Midi, een hippe wijk in het zesde arrondssement. In de Parijse vestiging zullen vijf mensen (FTE's) werken en de topman mikt op een omzet van 800.000 euro. In 2014 wil Mamma Roma het kanaal oversteken en Londen veroveren.

 

"In eerste instantie gaan we die vestiging beleveren vanuit het Brusselse atelier", zegt Cennamo: dat is berekend op een capaciteit van een twintigtal restaurants. "Pas indien de volle capaciteit benut is, openen we een lokaal atelier in de Parijse regio."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top