Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk | RetailDetail

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma, de Brusselse keten van "ambachtelijke pizza's met gedurfde smaken", opent volgende maand zijn eerste buitenlandse vestiging in Parijs. De keten ziet potentieel voor zestig restaurants: de helft in eigen beheer, de helft in franchise.

Ambitieuze groeiplannen

Mamma Roma opende haar eerste vestiging in 2005 aan het Flageyplein in Brussel. Vandaag is de pizzeria een begrip bij de "hippe bobo's van Brussel" en telt de groep al zeven restaurants: zes in Brussel en eentje in Waterloo. Met 52 medewerkers bedient de groep naar eigen zeggen wekelijks zo'n 10.000 klanten.

 

"We willen snel partners vinden in Vlaanderen en in Wallonië om ons netwerk uit te bouwen", zegt afgevaardigd bestuurder Carmelo Cennamo. "Binnen dit en vijf jaar willen we twintig tot dertig verkooppunten in eigen beheer openen. Uiteindelijk mikken we op een zestigtal restaurants, waarvan de helft in franchise."

 

Eerst Parijs, dan Londen

In november opent Mamma Roma alvast een eerste buitenlandse vestiging in Parijs, in de rue du Cherche-Midi, een hippe wijk in het zesde arrondssement. In de Parijse vestiging zullen vijf mensen (FTE's) werken en de topman mikt op een omzet van 800.000 euro. In 2014 wil Mamma Roma het kanaal oversteken en Londen veroveren.

 

"In eerste instantie gaan we die vestiging beleveren vanuit het Brusselse atelier", zegt Cennamo: dat is berekend op een capaciteit van een twintigtal restaurants. "Pas indien de volle capaciteit benut is, openen we een lokaal atelier in de Parijse regio."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top