Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma brengt "hippe pizza's" naar Frankrijk

Mamma Roma, de Brusselse keten van "ambachtelijke pizza's met gedurfde smaken", opent volgende maand zijn eerste buitenlandse vestiging in Parijs. De keten ziet potentieel voor zestig restaurants: de helft in eigen beheer, de helft in franchise.

Ambitieuze groeiplannen

Mamma Roma opende haar eerste vestiging in 2005 aan het Flageyplein in Brussel. Vandaag is de pizzeria een begrip bij de "hippe bobo's van Brussel" en telt de groep al zeven restaurants: zes in Brussel en eentje in Waterloo. Met 52 medewerkers bedient de groep naar eigen zeggen wekelijks zo'n 10.000 klanten.

 

"We willen snel partners vinden in Vlaanderen en in Wallonië om ons netwerk uit te bouwen", zegt afgevaardigd bestuurder Carmelo Cennamo. "Binnen dit en vijf jaar willen we twintig tot dertig verkooppunten in eigen beheer openen. Uiteindelijk mikken we op een zestigtal restaurants, waarvan de helft in franchise."

 

Eerst Parijs, dan Londen

In november opent Mamma Roma alvast een eerste buitenlandse vestiging in Parijs, in de rue du Cherche-Midi, een hippe wijk in het zesde arrondssement. In de Parijse vestiging zullen vijf mensen (FTE's) werken en de topman mikt op een omzet van 800.000 euro. In 2014 wil Mamma Roma het kanaal oversteken en Londen veroveren.

 

"In eerste instantie gaan we die vestiging beleveren vanuit het Brusselse atelier", zegt Cennamo: dat is berekend op een capaciteit van een twintigtal restaurants. "Pas indien de volle capaciteit benut is, openen we een lokaal atelier in de Parijse regio."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top