Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Drie jaar nadat Groep Mestdagh 16 supermarkten overnam van Carrefour, zijn alle Champion-vestigingen omgetoverd tot Carrefour Market. Hoog tijd dus om het merk "Carrefour market-Groep Mestdagh" via het internet te promoten, zo vindt de master-franchisenemer van Carrefour voor het Waalse en Brusselse Gewest.

Ruim 3.000 Carrefour-referenties

De hele migratie van Champion naar Carrefour Market heeft de Groep Mestdagh 25 miljoen euro gekost aan renovatie van verkooppunten en nog eens 25 miljoen voor de nieuwe opslagplaats in Gosselies. De groep blaakt dan ook van de ambitie: op termijn honderd supermarkten in Wallonië en het Brusselse Gewest, en tegen 2017 een omzet van 1 miljard euro (tegenover de huidige 700 miljoen euro).

 

Behalve de grondige facelift is het meest tastbare bewijs van die hechte samenwerking tussen Carrefour en Groep Mestdagh vooral het grotere aanbod aan huismerken. "Wij boden al Carrefour-producten aan sinds 2010, maar deze overeenkomst laat ons toe om het gamma uit te breiden", zegt communicatieverantwoordelijke Magaly Nelli. "Er zijn voortaan meer dan 3.000 Carrefour-referenties beschikbaar binnen de verschillende productgamma's."

 

Nieuw merk in de markt zetten

"De hele migratie heeft ook geleid tot de ontwikkeling van een nieuw merk: 'Carrefour market-Groep Mestdagh'. Vanaf vandaag zullen we dit merk promoten via een nieuwe website en sociale media", gaat Magaly Neli voort. "Via deze nieuwe communicatietools promoten wij onze commerciële strategie, gebaseerd op versheid en nabijheid, om nog meer klanten naar onze winkels te lokken."

 

Zo moet de website de klant nog dichter bij 'zijn' winkel brengen. Na aanmaak van een gebruikersprofiel, wordt hij bij zijn plaatselijke winkel betrokken en ontvangt hij nog enkel die boodschappen die voor hem interessant zijn: specifieke informatie, gepersonaliseerde kortingsbonnen, enzovoort. De consument krijgt ook toegang tot een receptenmodule met focus op beschikbare seizoensproducten in de supermarkten. De module 'wijnkelder' zal dan weer de juiste wijn aan het juiste recept koppelen.

 

Daarnaast zal de groep ook zijn aanwezigheid op LinkedIn sterker profileren voor de rekrutering van kaderprofielen. "Op termijn moet er een waar ecosysteem van sociale media ontstaan rond het merk Carrefour market-Groep Mestdagh: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram en Foursquare", aldus nog Nelli. Met dat doel werden humoristische video's van twee verse kroppen sla (foto) ingeblikt.

 

Intussen dient de volgende uitdaging zich al aan voor de Groep Mestdagh, want het merk "Carrefour Market" wordt binnenkort alweer afgevoerd en vervangen door gewoon "Market".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top