Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond | RetailDetail

Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Drie jaar nadat Groep Mestdagh 16 supermarkten overnam van Carrefour, zijn alle Champion-vestigingen omgetoverd tot Carrefour Market. Hoog tijd dus om het merk "Carrefour market-Groep Mestdagh" via het internet te promoten, zo vindt de master-franchisenemer van Carrefour voor het Waalse en Brusselse Gewest.

Ruim 3.000 Carrefour-referenties

De hele migratie van Champion naar Carrefour Market heeft de Groep Mestdagh 25 miljoen euro gekost aan renovatie van verkooppunten en nog eens 25 miljoen voor de nieuwe opslagplaats in Gosselies. De groep blaakt dan ook van de ambitie: op termijn honderd supermarkten in Wallonië en het Brusselse Gewest, en tegen 2017 een omzet van 1 miljard euro (tegenover de huidige 700 miljoen euro).

 

Behalve de grondige facelift is het meest tastbare bewijs van die hechte samenwerking tussen Carrefour en Groep Mestdagh vooral het grotere aanbod aan huismerken. "Wij boden al Carrefour-producten aan sinds 2010, maar deze overeenkomst laat ons toe om het gamma uit te breiden", zegt communicatieverantwoordelijke Magaly Nelli. "Er zijn voortaan meer dan 3.000 Carrefour-referenties beschikbaar binnen de verschillende productgamma's."

 

Nieuw merk in de markt zetten

"De hele migratie heeft ook geleid tot de ontwikkeling van een nieuw merk: 'Carrefour market-Groep Mestdagh'. Vanaf vandaag zullen we dit merk promoten via een nieuwe website en sociale media", gaat Magaly Neli voort. "Via deze nieuwe communicatietools promoten wij onze commerciële strategie, gebaseerd op versheid en nabijheid, om nog meer klanten naar onze winkels te lokken."

 

Zo moet de website de klant nog dichter bij 'zijn' winkel brengen. Na aanmaak van een gebruikersprofiel, wordt hij bij zijn plaatselijke winkel betrokken en ontvangt hij nog enkel die boodschappen die voor hem interessant zijn: specifieke informatie, gepersonaliseerde kortingsbonnen, enzovoort. De consument krijgt ook toegang tot een receptenmodule met focus op beschikbare seizoensproducten in de supermarkten. De module 'wijnkelder' zal dan weer de juiste wijn aan het juiste recept koppelen.

 

Daarnaast zal de groep ook zijn aanwezigheid op LinkedIn sterker profileren voor de rekrutering van kaderprofielen. "Op termijn moet er een waar ecosysteem van sociale media ontstaan rond het merk Carrefour market-Groep Mestdagh: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram en Foursquare", aldus nog Nelli. Met dat doel werden humoristische video's van twee verse kroppen sla (foto) ingeblikt.

 

Intussen dient de volgende uitdaging zich al aan voor de Groep Mestdagh, want het merk "Carrefour Market" wordt binnenkort alweer afgevoerd en vervangen door gewoon "Market".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".