Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond | RetailDetail

Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Migratie Champion naar Carrefour Market afgerond

Drie jaar nadat Groep Mestdagh 16 supermarkten overnam van Carrefour, zijn alle Champion-vestigingen omgetoverd tot Carrefour Market. Hoog tijd dus om het merk "Carrefour market-Groep Mestdagh" via het internet te promoten, zo vindt de master-franchisenemer van Carrefour voor het Waalse en Brusselse Gewest.

Ruim 3.000 Carrefour-referenties

De hele migratie van Champion naar Carrefour Market heeft de Groep Mestdagh 25 miljoen euro gekost aan renovatie van verkooppunten en nog eens 25 miljoen voor de nieuwe opslagplaats in Gosselies. De groep blaakt dan ook van de ambitie: op termijn honderd supermarkten in Wallonië en het Brusselse Gewest, en tegen 2017 een omzet van 1 miljard euro (tegenover de huidige 700 miljoen euro).

 

Behalve de grondige facelift is het meest tastbare bewijs van die hechte samenwerking tussen Carrefour en Groep Mestdagh vooral het grotere aanbod aan huismerken. "Wij boden al Carrefour-producten aan sinds 2010, maar deze overeenkomst laat ons toe om het gamma uit te breiden", zegt communicatieverantwoordelijke Magaly Nelli. "Er zijn voortaan meer dan 3.000 Carrefour-referenties beschikbaar binnen de verschillende productgamma's."

 

Nieuw merk in de markt zetten

"De hele migratie heeft ook geleid tot de ontwikkeling van een nieuw merk: 'Carrefour market-Groep Mestdagh'. Vanaf vandaag zullen we dit merk promoten via een nieuwe website en sociale media", gaat Magaly Neli voort. "Via deze nieuwe communicatietools promoten wij onze commerciële strategie, gebaseerd op versheid en nabijheid, om nog meer klanten naar onze winkels te lokken."

 

Zo moet de website de klant nog dichter bij 'zijn' winkel brengen. Na aanmaak van een gebruikersprofiel, wordt hij bij zijn plaatselijke winkel betrokken en ontvangt hij nog enkel die boodschappen die voor hem interessant zijn: specifieke informatie, gepersonaliseerde kortingsbonnen, enzovoort. De consument krijgt ook toegang tot een receptenmodule met focus op beschikbare seizoensproducten in de supermarkten. De module 'wijnkelder' zal dan weer de juiste wijn aan het juiste recept koppelen.

 

Daarnaast zal de groep ook zijn aanwezigheid op LinkedIn sterker profileren voor de rekrutering van kaderprofielen. "Op termijn moet er een waar ecosysteem van sociale media ontstaan rond het merk Carrefour market-Groep Mestdagh: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram en Foursquare", aldus nog Nelli. Met dat doel werden humoristische video's van twee verse kroppen sla (foto) ingeblikt.

 

Intussen dient de volgende uitdaging zich al aan voor de Groep Mestdagh, want het merk "Carrefour Market" wordt binnenkort alweer afgevoerd en vervangen door gewoon "Market".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.