Miko krijgt voet aan de grond in Denemarken | RetailDetail

Miko krijgt voet aan de grond in Denemarken

Miko krijgt voet aan de grond in Denemarken

De Kempense koffiedienstengroep Miko heeft 70% van de aandelen gekocht in zijn Deense branchegenoot ABC Mokka en krijgt daardoor voet aan de grond in de regio rond Kopenhagen. De resterende 30% van de aandelen kunnen ten vroegste over vijf jaar worden bekomen.

Actief in Kopenhagen

De overname past in de strategie van Miko om zich ook in Scandinavië op de kaart te zetten. Twee jaar geleden startte het bedrijf daarom een zoekactie naar mogelijke overnamekandidaten. In maart van dit jaar leidde dit tot de acquisitie van Kaffekompaniet in Zweden en daar komt nu dus het Deense ABC Mokka bij.

 

ABC Mokka boekte in 2012 een omzet van 47,5 miljoen Deense kroon, omgerekend ongeveer 6,5 miljoen euro. De onderneming uitstond uit een fusie van ABC Kantineautomater (opgericht in 2003) en Mokka Kompagniet (opgericht in 2008). Ze is vooral actief in de regio rond Kopenhagen, waar heel wat grote ondernemingen hun globaal of Scandinavisch hoofdkwartier hebben.

 

Met de overname van ABC Mokka is Miko nu via dochterondernemingen al actief in elf landen. Het gaat om België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Tsjechië, Slovakije, Polen, Australië, Zweden en nu Denemarken. Een overnamebedrag voor de nieuwste aanwinsten werd niet bekendgemaakt. Miko haalde vorig jaar een omzet van 70 miljoen euro uit zijn koffiedienstenactiviteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.