Mobiel betalen bij Starbucks.

Mobiel betalen bij Starbucks.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Refresco neemt Amerikaanse sectorgenoot over

25/07/2017

De Nederlandse sap- en frisdrankbottelaar Refresco heeft de bottelactiviteiten van de Amerikaanse sectorgenoot Cott overgenomen voor een bedrag van 1,25 miljard dollar (1,1 miljard euro). Het wordt zo de grootste onafhankelijke bottelaar ter wereld.

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

25/07/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

Supermarktgroep Mestdagh schroeft verlies terug

25/07/2017

De supermarktgroep Mestdagh heeft in 2016 opnieuw een verlies van enkele miljoenen geleden, maar deed het wel al een stuk beter dan een jaar eerder. Die prestatie was vooral te danken aan de franchisewinkels.

Hema wil stappen ondernemen tegen Hema van Alibaba

24/07/2017

De Nederlandse warenhuisketen Hema bekijkt of het iets kan doen aan de supermarktketen Hema die in China wordt uitgebaat door retailreus Alibaba. Die keten heeft ondertussen al dertien vestigingen.

Managementwissel bij Savencia Benelux

24/07/2017

Algemeen directeur Toni Di Renzo verlaat Savencia om een eigen onderneming op te richten. Hij wordt opgevolgd door Nicolas Gruener. 

Delhaize zet expansie verder

24/07/2017

De supermarktketen opende dit jaar al 13 winkels en plant nog eens 16 openingen in de tweede jaarhelft. Bovendien worden in totaal wel 120 winkels in een nieuw jasje gestoken. 

Back to top