Mobiel betalen bij Starbucks.

Mobiel betalen bij Starbucks.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Biologische supermarkt Sequoia bouwt aan duurzame groei

24/05/2017

Bio-pionier Sequoia werkt geduldig aan verdere expansie: één bijkomende winkel per jaar is de ambitie. De teller staat voorlopig op zes. Ook opent de retailer binnenkort een nieuwe food-webshop. 

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express

24/05/2017

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

Lidl opent beachclub in Middelkerke

23/05/2017

Gedurende vier dagen laat Lidl de consumenten proeven van de zomer, in een pop-upwinkel aan het strand. Bovendien gaat de retailer nu ook van start op Instagram. 

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Back to top