Mobiel betalen bij Starbucks. | RetailDetail

Mobiel betalen bij Starbucks.

Mobiel betalen bij Starbucks.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.