Mobiel betalen bij Starbucks.

Mobiel betalen bij Starbucks.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Binnenkort kan men zijn koffietje telefonisch betalen. In de Verenigde Staten introduceert Starbucks in al zijn winkels namelijk een mobiel betalingsysteem. Een eerder proefproject wees uit dat er onder klanten vraag naar een dergelijk initiatief bestaat.


Vanaf nu kan men in de bijna 8.000 verkooppunten van Starbucks afrekenen via smartphone. Klanten met een Starbucks getrouwheidskaart kunnen op hun iPhone of BlackBerry een gratis applicatie downloaden, waarmee ze via PayPal of een creditcard geld op hun account kunnen laden.

 

Vervolgens kunnen consumenten met de mobiele klantenkaart steeds in de winkels betalen. Met behulp van een geïntegreerde barcodescanner in de applicatie, zijn wachtrijen op die manier voorgoed verleden tijd. Innovaties als deze leiden op termijn natuurlijk de weg naar volledig geautomatiseerde kassasystemen.


De gewoonte om door middel van een speciale Starbucks-kaart te betalen was al goed ingeburgerd bij de koffieketen. Een op de vijf transacties bij Starbucks werden tot nu toe al gedaan met de klantenkaart. Nu kan het dus ook mobiel. Dankzij het grote netwerk van Starbucks-kaarthouders, heeft Starbucks naar eigen zeggen overigens ineens het grootste landelijke mobiele betalingsprogramma op poten gezet.


Starbucks staat al langer bekend als een innovatief bedrijf op het gebied van technologische service. Eerder in 2010 heeft de koffieketen een eigen online netwerk gelanceerd met digitale content die klanten in de koffieshops gratis kunnen raadplegen.


Steeds meer retailers zien er net zoals Starbucks heil in mobiele applicaties voor hun klanten te lanceren. In de Benelux gingen supermarktenseignes Albert Heijn en Lidl, evenals warenhuizen als De Bijenkorf, Starbucks al voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top