Moederbedrijf Lidl groeit sterk | RetailDetail

Moederbedrijf Lidl groeit sterk

Moederbedrijf Lidl groeit sterk

De Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van Lidl, zag in het afgelopen boekjaar zijn omzet met liefst tien procent stijgen. Het nadert zo op de twee grootste retailers in Europa, Carrefour en Tesco. Schwarz Gruppe geeft geen winstcijfers vrij.

Beter dan Duitse concurrent

Volgens de Duitse media is de omzet van de Schwarz Gruppe met maar liefst tien procent gestegen naar 74 miljard euro. Van die 74 miljard euro wordt 54 miljard euro gegenereerd door discountketen Lidl. Volgend jaar wil de Schwarz Gruppe de omzet opnieuw omhoog stuwen naar 78 miljard euro.

 

Dankzij de bijna 10.000 winkels van Lidl en ook nog eens 1150 filialen van de hypermarktketen Kaufland komt het bedrijf steeds dichter bij de toppositie van grootste retailer in Europa en loopt het weg van zijn Duitse concurrent Metro Group. Die haalde in het boekjaar 2013 een omzet van ongeveer 65 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top