Mondelez wil mes zetten in de kosten | RetailDetail

Mondelez wil mes zetten in de kosten

Mondelez wil mes zetten in de kosten

De Amerikaanse snackproducent Mondelez heeft managementadviseur Accenture ingehuurd om al zijn kosten onder de loep te nemen. Het bedrijf wil in drie jaar immers 2,2 miljard euro besparen.

Ervaring met snoeien

Sinds zijn afsplitsing van Kraft Foods in 2012 raakt Mondelez moeilijk op toerental. Het bedrijf doet het minder goed dan vergelijkbare ondernemingen, waardoor ook de aandeelhouders zich beginnen roeren. Om de kritiek te counteren, wil Mondelez nu zijn operationele marge optillen van 12% vorig jaar naar 14% à 16% in 2016.

 

Daarvoor heeft het de hulp van Accenture ingeroepen: de managementadviseur heeft immers ervaring met zware kosteningrepen in de voedingssector bij onder meer Burger King, Heinz en InBev. Bij de ketchupproducent werden drie fabrieken gesloten en zowat 2000 jobs geschrapt, bij de Belgische brouwerijgroep werden bij de fusie van Interbrew en Ambev meer synergievoordelen gerealiseerd dan gepland.

 

Mondelez is actief in 165 landen. Het bedrijf achter onder meer Cadburry, Milka, Toblerone, Stimorol en Oreo realiseerde in 2013 een omzet van 35 miljard dollar (25 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top