Monoprix gaat van start in Luxemburg

Monoprix gaat van start in Luxemburg

De Franse keten Monoprix wordt ook actief in het Groothertogdom Luxemburg en wil er via franchising een keten uitbouwen. Het eerste verkooppunt opent in het eerste trimester van 2014, nabij het station van Luxemburg-stad. De winkel zal 1.500 m² groot zijn en dertig mensen te werk stellen. Monoprix zal er zowat 5 miljoen euro in investeren.

Monoprix én Monop naar Luxemburg

Daarmee is de kous echter niet af: de twee Franse franchisenemers van het project, Eliran Hagège et Éric Amiel, plannen nog een tweede Monoprix-verkooppunt in Esch-sur-Alzette. Voorts denken ze aan 8 kleinere Monop-winkels van 250 à 750 m², waar het assortiment exclusief zal bestaan uit voeding. Het duo bezit reeds een Monoprix-winkel in Parijs.

 

Monoprix verkoopt naast voedingsmiddelen ook gereedschappen, kleding, cosmetica, huishoudelijke artikelen en cadeau-artikelen. De organisatie is sinds deze zomer volledig eigendom van Casino, die toen het belang van 50% van de Galeries Lafayette in hun voormalige joint venture overnam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top