Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Klanten van Nespresso kunnen voortaan in de Brusselse winkel van het koffiemerk zelf hun koffiecapsules selecteren en met behulp van RFID-technologie inscannen en afrekenen.

Zelfkassa voor luxekoffie

Een jaar na Nederland heeft Nespresso nu ook in ons land zijn eerste Self Selection Service in gebruik genomen, een technologisch hoogstandje waarmee klanten zelf aan de slag kunnen in de Nespresso Boutique aan de Brusselse Louizalaan.

 

De Self Selection Service verloopt in vier stappen: de klant legt zijn geselecteerde capsules in een Nespresso-tas, hij scant die tas dankzij RFID in één beweging aan het Self Selection Service-station (foto), registreert zich vervolgens door zijn Nespresso-sleutelhanger of Clubcard tegen het aanraakscherm te houden en rekent tot slot af via de betaalterminal.

 

"Nespresso draagt gebruiksgemak hoog in het vaandel en wil daarom het aankoopproces zo gevarieerd en zo eenvoudig mogelijk maken", laat de groep weten. Nespresso-leden kunnen nu al kiezen uit verschillende multichannelopties om hun capsules te bestellen: via een gratis 0800-telefoonnummer, via de webshop, per post, in de Boutiques zelf of via de onlangs gelanceerde app.

 

Copycats hak gezet

Nespresso mag het zijn klanten dan al zo makkelijk mogelijk maken, de Zwitserse koffiespecialist doet er intussen ook alles aan om het zijn concurrenten zo lastig mogelijk te maken. Met succes, want de Nestlé-dochter lijkt weer wat voorsprong te nemen in haar strijd tegen goedkopere copycats.

 

De Zwitserse krant SonntagsBlick testte het nieuwste apparaat Inissia, dat binnenkort in Italië wordt gelanceerd en vanaf maart 2014 in Zwitserland en de rest van Europa. Daaruit bleek dat bij gebruik van koffiecapsules van andere merken geen koffie maar een waterige brij uit het toestel komt.

 

Volgens de krant zijn de naalden die het aluminium doorboren zo fijn en dun, dat ze wel de originele Nespresso-capsules perforeren, maar niet de kunststofcapsules van concurrenten. Lukt het toch, dan geraken de naalden al snel beschadigd. En dat soort van schade valt niet onder de waarborg, merkt Nespresso fijntjes op. Wat de koffiereus voor de rechtbank maar niet lukte, lijkt dus wel gelukt in de R&D-laboratoria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top