Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique | RetailDetail

Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Klanten van Nespresso kunnen voortaan in de Brusselse winkel van het koffiemerk zelf hun koffiecapsules selecteren en met behulp van RFID-technologie inscannen en afrekenen.

Zelfkassa voor luxekoffie

Een jaar na Nederland heeft Nespresso nu ook in ons land zijn eerste Self Selection Service in gebruik genomen, een technologisch hoogstandje waarmee klanten zelf aan de slag kunnen in de Nespresso Boutique aan de Brusselse Louizalaan.

 

De Self Selection Service verloopt in vier stappen: de klant legt zijn geselecteerde capsules in een Nespresso-tas, hij scant die tas dankzij RFID in één beweging aan het Self Selection Service-station (foto), registreert zich vervolgens door zijn Nespresso-sleutelhanger of Clubcard tegen het aanraakscherm te houden en rekent tot slot af via de betaalterminal.

 

"Nespresso draagt gebruiksgemak hoog in het vaandel en wil daarom het aankoopproces zo gevarieerd en zo eenvoudig mogelijk maken", laat de groep weten. Nespresso-leden kunnen nu al kiezen uit verschillende multichannelopties om hun capsules te bestellen: via een gratis 0800-telefoonnummer, via de webshop, per post, in de Boutiques zelf of via de onlangs gelanceerde app.

 

Copycats hak gezet

Nespresso mag het zijn klanten dan al zo makkelijk mogelijk maken, de Zwitserse koffiespecialist doet er intussen ook alles aan om het zijn concurrenten zo lastig mogelijk te maken. Met succes, want de Nestlé-dochter lijkt weer wat voorsprong te nemen in haar strijd tegen goedkopere copycats.

 

De Zwitserse krant SonntagsBlick testte het nieuwste apparaat Inissia, dat binnenkort in Italië wordt gelanceerd en vanaf maart 2014 in Zwitserland en de rest van Europa. Daaruit bleek dat bij gebruik van koffiecapsules van andere merken geen koffie maar een waterige brij uit het toestel komt.

 

Volgens de krant zijn de naalden die het aluminium doorboren zo fijn en dun, dat ze wel de originele Nespresso-capsules perforeren, maar niet de kunststofcapsules van concurrenten. Lukt het toch, dan geraken de naalden al snel beschadigd. En dat soort van schade valt niet onder de waarborg, merkt Nespresso fijntjes op. Wat de koffiereus voor de rechtbank maar niet lukte, lijkt dus wel gelukt in de R&D-laboratoria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.