Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Nespresso lanceert Self Selection Service in Brusselse Boutique

Klanten van Nespresso kunnen voortaan in de Brusselse winkel van het koffiemerk zelf hun koffiecapsules selecteren en met behulp van RFID-technologie inscannen en afrekenen.

Zelfkassa voor luxekoffie

Een jaar na Nederland heeft Nespresso nu ook in ons land zijn eerste Self Selection Service in gebruik genomen, een technologisch hoogstandje waarmee klanten zelf aan de slag kunnen in de Nespresso Boutique aan de Brusselse Louizalaan.

 

De Self Selection Service verloopt in vier stappen: de klant legt zijn geselecteerde capsules in een Nespresso-tas, hij scant die tas dankzij RFID in één beweging aan het Self Selection Service-station (foto), registreert zich vervolgens door zijn Nespresso-sleutelhanger of Clubcard tegen het aanraakscherm te houden en rekent tot slot af via de betaalterminal.

 

"Nespresso draagt gebruiksgemak hoog in het vaandel en wil daarom het aankoopproces zo gevarieerd en zo eenvoudig mogelijk maken", laat de groep weten. Nespresso-leden kunnen nu al kiezen uit verschillende multichannelopties om hun capsules te bestellen: via een gratis 0800-telefoonnummer, via de webshop, per post, in de Boutiques zelf of via de onlangs gelanceerde app.

 

Copycats hak gezet

Nespresso mag het zijn klanten dan al zo makkelijk mogelijk maken, de Zwitserse koffiespecialist doet er intussen ook alles aan om het zijn concurrenten zo lastig mogelijk te maken. Met succes, want de Nestlé-dochter lijkt weer wat voorsprong te nemen in haar strijd tegen goedkopere copycats.

 

De Zwitserse krant SonntagsBlick testte het nieuwste apparaat Inissia, dat binnenkort in Italië wordt gelanceerd en vanaf maart 2014 in Zwitserland en de rest van Europa. Daaruit bleek dat bij gebruik van koffiecapsules van andere merken geen koffie maar een waterige brij uit het toestel komt.

 

Volgens de krant zijn de naalden die het aluminium doorboren zo fijn en dun, dat ze wel de originele Nespresso-capsules perforeren, maar niet de kunststofcapsules van concurrenten. Lukt het toch, dan geraken de naalden al snel beschadigd. En dat soort van schade valt niet onder de waarborg, merkt Nespresso fijntjes op. Wat de koffiereus voor de rechtbank maar niet lukte, lijkt dus wel gelukt in de R&D-laboratoria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top