Nieuw concept Cook & Serve opent winkel in Brugge | RetailDetail

Nieuw concept Cook & Serve opent winkel in Brugge

Nieuw concept Cook & Serve opent winkel in Brugge

Op 25 oktober is België weer een nieuw winkelconcept rijker: dan opent Cook & Serve zijn deuren in Brugge.  Oprichters Tom Van Moer en Lode Verschuere noemen hun nieuweling "een beleveniswinkel met alles voor de betere hobbykok".

Professionele kookmerken en verrassende marketing

Cook & Serve zal binnen enkele maanden zijn deuren openen in hartje Brugge, een bewuste keuze van de initiatiefnemers. "We kijken enorm uit naar de opening van Cook & Serve en treffen momenteel alle nodige voorbereidingen. Het pand in de Geldmuntstraat wordt volledig vernieuwd en omgetoverd in een 200 vierkante meter groot winkelparadijs voor de levensgenieter", zegt Tom Van Moer.

 

Om op te vallen tussen al het andere retailgeweld willen ze bij Cook & Serve op vlak van marketing verrassend uit de hoek komen. Vooral de mascotte zou daarbij een belangrijke rol spelen: "Maurice, de mascotte van Cook & Serve en onderdeel van het logo, zal de mensen informeren, verleiden en een selectie maken uit de beste producten op de markt", zegt medeoprichter Lode Verschuere.

 

Bij Cook & Serve zal je een ruim assortiment aan benodigdheden voor de hobbykok vinden, met daarnaast ook producten voor het interieur en geschenken. De winkel zal ook professionele kookmerken aanbieden. Momenteel wordt ook al bekeken of er ook een Cook & Serve kan komen in andere steden.

 

Oprichters met ervaring

Beide oprichters hebben al flink wat ervaring die ze kunnen aanwenden tijdens hun nieuwe project. Tom Van Moer heeft al 10 jaar retailervaring bij onder andere Habitat en Go Sport, Lode Verschuere is eigenaar en oprichter van marketing- en persbureau MarketAir en mag onder andere Thomas Cook Airlines en Jetairfly tot zijn klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.