Nieuw concept Cook & Serve opent winkel in Brugge

Nieuw concept Cook & Serve opent winkel in Brugge

Op 25 oktober is België weer een nieuw winkelconcept rijker: dan opent Cook & Serve zijn deuren in Brugge.  Oprichters Tom Van Moer en Lode Verschuere noemen hun nieuweling "een beleveniswinkel met alles voor de betere hobbykok".

Professionele kookmerken en verrassende marketing

Cook & Serve zal binnen enkele maanden zijn deuren openen in hartje Brugge, een bewuste keuze van de initiatiefnemers. "We kijken enorm uit naar de opening van Cook & Serve en treffen momenteel alle nodige voorbereidingen. Het pand in de Geldmuntstraat wordt volledig vernieuwd en omgetoverd in een 200 vierkante meter groot winkelparadijs voor de levensgenieter", zegt Tom Van Moer.

 

Om op te vallen tussen al het andere retailgeweld willen ze bij Cook & Serve op vlak van marketing verrassend uit de hoek komen. Vooral de mascotte zou daarbij een belangrijke rol spelen: "Maurice, de mascotte van Cook & Serve en onderdeel van het logo, zal de mensen informeren, verleiden en een selectie maken uit de beste producten op de markt", zegt medeoprichter Lode Verschuere.

 

Bij Cook & Serve zal je een ruim assortiment aan benodigdheden voor de hobbykok vinden, met daarnaast ook producten voor het interieur en geschenken. De winkel zal ook professionele kookmerken aanbieden. Momenteel wordt ook al bekeken of er ook een Cook & Serve kan komen in andere steden.

 

Oprichters met ervaring

Beide oprichters hebben al flink wat ervaring die ze kunnen aanwenden tijdens hun nieuwe project. Tom Van Moer heeft al 10 jaar retailervaring bij onder andere Habitat en Go Sport, Lode Verschuere is eigenaar en oprichter van marketing- en persbureau MarketAir en mag onder andere Thomas Cook Airlines en Jetairfly tot zijn klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top