Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Genieten van koffie wordt steeds populairder, en her en der (her)openen koffiehuizen dan ook de deuren. Nespresso springt dan ook mee op de kar met een nieuwe Boutique aan de Huidevettersstraat, ter vervanging van de - te klein geworden - vestiging aan de Leopoldstraat. Antwerpen kreeg een mooie primeur: nieuwsgierigen kunnen van achter hun pc een virtueel bezoek brengen aan de gloednieuwe zaak.

Drie 'rooms' met eigen sfeer

Het winkeloppervlak van de nieuwe Boutique is drie keer groter dan die van de vorige, waardoor er ruimte kwam voor drie aparte 'belevingskamers'. In de Coffee Room, een heuse degustatieruimte, kunnen de koffieliefhebbers de 16 Nespresso Grand Crus en het gamma Les Chocolats, dat de Brusselse chocolatier Pierre Marcolini voor Nespresso creëerde, komen proeven. In de Discovery Room krijgen ze tekst en uitleg bij het volledige aanbod espressomachines. De Club Room is dan weer gereserveerd voor de klantenservice aan de Clubleden.

 

Voorts pakt de nieuwste Nespressoboetiek in Antwerpen uit met de Boutique Pick-up Service, waarmee clubleden hun bestelling telefonisch of via het internet doorgeven en een uurtje later hun bestelling kunnen. Zij hoeven dan niet meer in de rij te gaan staan aan de traditionele Pick-up Desk. Uiteraard is er ook een speciale toonbank waar de leden hun lege capsules kunnen inleveren om te laten recycleren.

 

Het Nespresso-netwerk omvat wereldwijd meer dan 250 Boutiques. In ons land zijn er dat drie, met behalve Antwerpen ook nog Brussel en Luik. De groep zegt niet hoeveel Belgen lid zijn van Nespresso, maar wereldwijd kon Nespresso in 2010 rekenen op meer dan 10 miljoen leden. Die drinken flink wat koffie: in 2010 werden er per minuut liefst 12.300 Nespresso-koffies gedroken, een flinke stijging tegenover de 10.000 van een jaar eerder. Eind 2010 werkten er voor Nespresso, dochter van de Zwitserse voedingsreus Nestlé wereldwijd 5.500 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top