Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Genieten van koffie wordt steeds populairder, en her en der (her)openen koffiehuizen dan ook de deuren. Nespresso springt dan ook mee op de kar met een nieuwe Boutique aan de Huidevettersstraat, ter vervanging van de - te klein geworden - vestiging aan de Leopoldstraat. Antwerpen kreeg een mooie primeur: nieuwsgierigen kunnen van achter hun pc een virtueel bezoek brengen aan de gloednieuwe zaak.

Drie 'rooms' met eigen sfeer

Het winkeloppervlak van de nieuwe Boutique is drie keer groter dan die van de vorige, waardoor er ruimte kwam voor drie aparte 'belevingskamers'. In de Coffee Room, een heuse degustatieruimte, kunnen de koffieliefhebbers de 16 Nespresso Grand Crus en het gamma Les Chocolats, dat de Brusselse chocolatier Pierre Marcolini voor Nespresso creëerde, komen proeven. In de Discovery Room krijgen ze tekst en uitleg bij het volledige aanbod espressomachines. De Club Room is dan weer gereserveerd voor de klantenservice aan de Clubleden.

 

Voorts pakt de nieuwste Nespressoboetiek in Antwerpen uit met de Boutique Pick-up Service, waarmee clubleden hun bestelling telefonisch of via het internet doorgeven en een uurtje later hun bestelling kunnen. Zij hoeven dan niet meer in de rij te gaan staan aan de traditionele Pick-up Desk. Uiteraard is er ook een speciale toonbank waar de leden hun lege capsules kunnen inleveren om te laten recycleren.

 

Het Nespresso-netwerk omvat wereldwijd meer dan 250 Boutiques. In ons land zijn er dat drie, met behalve Antwerpen ook nog Brussel en Luik. De groep zegt niet hoeveel Belgen lid zijn van Nespresso, maar wereldwijd kon Nespresso in 2010 rekenen op meer dan 10 miljoen leden. Die drinken flink wat koffie: in 2010 werden er per minuut liefst 12.300 Nespresso-koffies gedroken, een flinke stijging tegenover de 10.000 van een jaar eerder. Eind 2010 werkten er voor Nespresso, dochter van de Zwitserse voedingsreus Nestlé wereldwijd 5.500 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top