Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet | RetailDetail

Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Genieten van koffie wordt steeds populairder, en her en der (her)openen koffiehuizen dan ook de deuren. Nespresso springt dan ook mee op de kar met een nieuwe Boutique aan de Huidevettersstraat, ter vervanging van de - te klein geworden - vestiging aan de Leopoldstraat. Antwerpen kreeg een mooie primeur: nieuwsgierigen kunnen van achter hun pc een virtueel bezoek brengen aan de gloednieuwe zaak.

Drie 'rooms' met eigen sfeer

Het winkeloppervlak van de nieuwe Boutique is drie keer groter dan die van de vorige, waardoor er ruimte kwam voor drie aparte 'belevingskamers'. In de Coffee Room, een heuse degustatieruimte, kunnen de koffieliefhebbers de 16 Nespresso Grand Crus en het gamma Les Chocolats, dat de Brusselse chocolatier Pierre Marcolini voor Nespresso creëerde, komen proeven. In de Discovery Room krijgen ze tekst en uitleg bij het volledige aanbod espressomachines. De Club Room is dan weer gereserveerd voor de klantenservice aan de Clubleden.

 

Voorts pakt de nieuwste Nespressoboetiek in Antwerpen uit met de Boutique Pick-up Service, waarmee clubleden hun bestelling telefonisch of via het internet doorgeven en een uurtje later hun bestelling kunnen. Zij hoeven dan niet meer in de rij te gaan staan aan de traditionele Pick-up Desk. Uiteraard is er ook een speciale toonbank waar de leden hun lege capsules kunnen inleveren om te laten recycleren.

 

Het Nespresso-netwerk omvat wereldwijd meer dan 250 Boutiques. In ons land zijn er dat drie, met behalve Antwerpen ook nog Brussel en Luik. De groep zegt niet hoeveel Belgen lid zijn van Nespresso, maar wereldwijd kon Nespresso in 2010 rekenen op meer dan 10 miljoen leden. Die drinken flink wat koffie: in 2010 werden er per minuut liefst 12.300 Nespresso-koffies gedroken, een flinke stijging tegenover de 10.000 van een jaar eerder. Eind 2010 werkten er voor Nespresso, dochter van de Zwitserse voedingsreus Nestlé wereldwijd 5.500 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.