Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Nieuwe Antwerpse Nespresso Boutique ook toegankelijk vanop internet

Genieten van koffie wordt steeds populairder, en her en der (her)openen koffiehuizen dan ook de deuren. Nespresso springt dan ook mee op de kar met een nieuwe Boutique aan de Huidevettersstraat, ter vervanging van de - te klein geworden - vestiging aan de Leopoldstraat. Antwerpen kreeg een mooie primeur: nieuwsgierigen kunnen van achter hun pc een virtueel bezoek brengen aan de gloednieuwe zaak.

Drie 'rooms' met eigen sfeer

Het winkeloppervlak van de nieuwe Boutique is drie keer groter dan die van de vorige, waardoor er ruimte kwam voor drie aparte 'belevingskamers'. In de Coffee Room, een heuse degustatieruimte, kunnen de koffieliefhebbers de 16 Nespresso Grand Crus en het gamma Les Chocolats, dat de Brusselse chocolatier Pierre Marcolini voor Nespresso creëerde, komen proeven. In de Discovery Room krijgen ze tekst en uitleg bij het volledige aanbod espressomachines. De Club Room is dan weer gereserveerd voor de klantenservice aan de Clubleden.

 

Voorts pakt de nieuwste Nespressoboetiek in Antwerpen uit met de Boutique Pick-up Service, waarmee clubleden hun bestelling telefonisch of via het internet doorgeven en een uurtje later hun bestelling kunnen. Zij hoeven dan niet meer in de rij te gaan staan aan de traditionele Pick-up Desk. Uiteraard is er ook een speciale toonbank waar de leden hun lege capsules kunnen inleveren om te laten recycleren.

 

Het Nespresso-netwerk omvat wereldwijd meer dan 250 Boutiques. In ons land zijn er dat drie, met behalve Antwerpen ook nog Brussel en Luik. De groep zegt niet hoeveel Belgen lid zijn van Nespresso, maar wereldwijd kon Nespresso in 2010 rekenen op meer dan 10 miljoen leden. Die drinken flink wat koffie: in 2010 werden er per minuut liefst 12.300 Nespresso-koffies gedroken, een flinke stijging tegenover de 10.000 van een jaar eerder. Eind 2010 werkten er voor Nespresso, dochter van de Zwitserse voedingsreus Nestlé wereldwijd 5.500 medewerkers.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top