Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nog geen maand na de definitieve overname van Heinz door Berkshire Hathaway en 3G Capital heeft kersvers CEO Bernardo Hees het management van het ketchup-icoon grondig herschikt: elf kaderleden moeten het bedrijf verlaten. Bij hen de CEO van Heinz Europe.

Exit Europese topman

Half februari kondigde investeringsgoeroe Warren Buffett de overname aan van 's werelds bekendste ketchupmerk, Heinz. Buffetts investeringsvehikel Berkshire Hathaway legde toen samen met de Braziliaanse investeringsgroep 3G Capital omgerekend 28 miljard euro op tafel. 3G Capital, dat ook al belangrijke participaties aanhoudt in AB InBev en Burger King, kreeg tegelijk de operationele touwtjes in handen.

 

Meteen na de definitieve en volledige overname op 7 juni benoemde Jorge Paulo Lemann, de "baas" van 3G Capital, Bernardo Hees tot nieuwe CEO van Heinz. Hees, de voormalige CEO van Burger King, kwam in de plaats van William Johnson, die vijftien jaar lang aan het hoofd van Heinz had gestaan.

 

Diezelfde Hees heeft nu de grove borstel door het managementteam gehaald : elf kaderleden vliegen de laan uit. Onder hen de "president Europe", Dave Woodward: hij wordt opgevolgd door Matt Hill, totnogtoe verantwoordelijk voor Heinz in Groot-Brittannië en Ierland.

 

Interne promoties

Matt Hill is niet de enige die intern promotie maakt. Op de operationeel directeur na, die overkomt van bij America Latina Logistica, bestaat het gloednieuwe managementteam stuk voor stuk uit mensen die hun strepen intern verdienden.

 

"Deze transitie illustreert de kracht van meritocratie", onderstreept Bernard Hees. "De vele interne promoties en benoemingen van vandaag bewijzen hoezeer dit bedrijf gefocust is op het belonen en het promoveren van de beste talenten".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Frites Atelier van Sergio Herman wordt internationale keten

24/01/2018

De luxueuze frituren Frites Atelier van topkok Sergio Herman blijken een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De chef-kok wil zelfs naar steden als Barcelona en Berlijn.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Back to top