Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig | RetailDetail

Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nog geen maand na de definitieve overname van Heinz door Berkshire Hathaway en 3G Capital heeft kersvers CEO Bernardo Hees het management van het ketchup-icoon grondig herschikt: elf kaderleden moeten het bedrijf verlaten. Bij hen de CEO van Heinz Europe.

Exit Europese topman

Half februari kondigde investeringsgoeroe Warren Buffett de overname aan van 's werelds bekendste ketchupmerk, Heinz. Buffetts investeringsvehikel Berkshire Hathaway legde toen samen met de Braziliaanse investeringsgroep 3G Capital omgerekend 28 miljard euro op tafel. 3G Capital, dat ook al belangrijke participaties aanhoudt in AB InBev en Burger King, kreeg tegelijk de operationele touwtjes in handen.

 

Meteen na de definitieve en volledige overname op 7 juni benoemde Jorge Paulo Lemann, de "baas" van 3G Capital, Bernardo Hees tot nieuwe CEO van Heinz. Hees, de voormalige CEO van Burger King, kwam in de plaats van William Johnson, die vijftien jaar lang aan het hoofd van Heinz had gestaan.

 

Diezelfde Hees heeft nu de grove borstel door het managementteam gehaald : elf kaderleden vliegen de laan uit. Onder hen de "president Europe", Dave Woodward: hij wordt opgevolgd door Matt Hill, totnogtoe verantwoordelijk voor Heinz in Groot-Brittannië en Ierland.

 

Interne promoties

Matt Hill is niet de enige die intern promotie maakt. Op de operationeel directeur na, die overkomt van bij America Latina Logistica, bestaat het gloednieuwe managementteam stuk voor stuk uit mensen die hun strepen intern verdienden.

 

"Deze transitie illustreert de kracht van meritocratie", onderstreept Bernard Hees. "De vele interne promoties en benoemingen van vandaag bewijzen hoezeer dit bedrijf gefocust is op het belonen en het promoveren van de beste talenten".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.