Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig | RetailDetail

Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nieuwe eigenaar hertekent management Heinz grondig

Nog geen maand na de definitieve overname van Heinz door Berkshire Hathaway en 3G Capital heeft kersvers CEO Bernardo Hees het management van het ketchup-icoon grondig herschikt: elf kaderleden moeten het bedrijf verlaten. Bij hen de CEO van Heinz Europe.

Exit Europese topman

Half februari kondigde investeringsgoeroe Warren Buffett de overname aan van 's werelds bekendste ketchupmerk, Heinz. Buffetts investeringsvehikel Berkshire Hathaway legde toen samen met de Braziliaanse investeringsgroep 3G Capital omgerekend 28 miljard euro op tafel. 3G Capital, dat ook al belangrijke participaties aanhoudt in AB InBev en Burger King, kreeg tegelijk de operationele touwtjes in handen.

 

Meteen na de definitieve en volledige overname op 7 juni benoemde Jorge Paulo Lemann, de "baas" van 3G Capital, Bernardo Hees tot nieuwe CEO van Heinz. Hees, de voormalige CEO van Burger King, kwam in de plaats van William Johnson, die vijftien jaar lang aan het hoofd van Heinz had gestaan.

 

Diezelfde Hees heeft nu de grove borstel door het managementteam gehaald : elf kaderleden vliegen de laan uit. Onder hen de "president Europe", Dave Woodward: hij wordt opgevolgd door Matt Hill, totnogtoe verantwoordelijk voor Heinz in Groot-Brittannië en Ierland.

 

Interne promoties

Matt Hill is niet de enige die intern promotie maakt. Op de operationeel directeur na, die overkomt van bij America Latina Logistica, bestaat het gloednieuwe managementteam stuk voor stuk uit mensen die hun strepen intern verdienden.

 

"Deze transitie illustreert de kracht van meritocratie", onderstreept Bernard Hees. "De vele interne promoties en benoemingen van vandaag bewijzen hoezeer dit bedrijf gefocust is op het belonen en het promoveren van de beste talenten".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.