Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize | RetailDetail

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize
Supermarktketen Delhaize zet zijn aanval op Colruyt verder. Een maand na een eerste grote golf van prijsverlagingen, toen in de afdelingen drogisterij en parfumerie, volgt een tweede golf van 100 producten bij de frisdranken en de babyvoeding.

Met deze prijsverlagingen van gemiddeld 7 procent werkt Delhaize verder aan zijn strategie die werd uitgezet in het "Excel 2008-2010"-programma: de prijzen verlagen, maar toch zijn hoge imago van hoge kwaliteit behouden. Dat werd in 2007 aangenomen als antwoord op het marktleiderschap van Colruyt, en is door de opeenvolgende economische crisissen alleen maar belangrijker geworden.

 

Nieuwe golf van prijsverlagingen best mogelijk

Bovendien komen er in de toekomst waarschijnlijk nog nieuwe prijsverlagingen: dat had Delhaize alvast beloofd bij de voorstelling van de - enigszins teleurstellende - jaarresultaten begin deze maand. Toch mag dit zeker niet gezien worden als het begin van een prijzenoorlog, zoals analisten na de eerste golf van prijsverlagingen al hadden opgemerkt.

 

Delhaize ontkent immers dat de nieuwe prijsverlagingen, met uitschieters tot 13%, een reactie zijn op de komst van Albert Heijn naar België. "We geloven in onze eigen strategie. We gaan die niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler", vertelde een woordvoerder aan Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.