Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize | RetailDetail

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize
Supermarktketen Delhaize zet zijn aanval op Colruyt verder. Een maand na een eerste grote golf van prijsverlagingen, toen in de afdelingen drogisterij en parfumerie, volgt een tweede golf van 100 producten bij de frisdranken en de babyvoeding.

Met deze prijsverlagingen van gemiddeld 7 procent werkt Delhaize verder aan zijn strategie die werd uitgezet in het "Excel 2008-2010"-programma: de prijzen verlagen, maar toch zijn hoge imago van hoge kwaliteit behouden. Dat werd in 2007 aangenomen als antwoord op het marktleiderschap van Colruyt, en is door de opeenvolgende economische crisissen alleen maar belangrijker geworden.

 

Nieuwe golf van prijsverlagingen best mogelijk

Bovendien komen er in de toekomst waarschijnlijk nog nieuwe prijsverlagingen: dat had Delhaize alvast beloofd bij de voorstelling van de - enigszins teleurstellende - jaarresultaten begin deze maand. Toch mag dit zeker niet gezien worden als het begin van een prijzenoorlog, zoals analisten na de eerste golf van prijsverlagingen al hadden opgemerkt.

 

Delhaize ontkent immers dat de nieuwe prijsverlagingen, met uitschieters tot 13%, een reactie zijn op de komst van Albert Heijn naar België. "We geloven in onze eigen strategie. We gaan die niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler", vertelde een woordvoerder aan Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.