Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize | RetailDetail

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize
Supermarktketen Delhaize zet zijn aanval op Colruyt verder. Een maand na een eerste grote golf van prijsverlagingen, toen in de afdelingen drogisterij en parfumerie, volgt een tweede golf van 100 producten bij de frisdranken en de babyvoeding.

Met deze prijsverlagingen van gemiddeld 7 procent werkt Delhaize verder aan zijn strategie die werd uitgezet in het "Excel 2008-2010"-programma: de prijzen verlagen, maar toch zijn hoge imago van hoge kwaliteit behouden. Dat werd in 2007 aangenomen als antwoord op het marktleiderschap van Colruyt, en is door de opeenvolgende economische crisissen alleen maar belangrijker geworden.

 

Nieuwe golf van prijsverlagingen best mogelijk

Bovendien komen er in de toekomst waarschijnlijk nog nieuwe prijsverlagingen: dat had Delhaize alvast beloofd bij de voorstelling van de - enigszins teleurstellende - jaarresultaten begin deze maand. Toch mag dit zeker niet gezien worden als het begin van een prijzenoorlog, zoals analisten na de eerste golf van prijsverlagingen al hadden opgemerkt.

 

Delhaize ontkent immers dat de nieuwe prijsverlagingen, met uitschieters tot 13%, een reactie zijn op de komst van Albert Heijn naar België. "We geloven in onze eigen strategie. We gaan die niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler", vertelde een woordvoerder aan Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top