Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize

Nieuwe golf van prijsverlagingen bij Delhaize
Supermarktketen Delhaize zet zijn aanval op Colruyt verder. Een maand na een eerste grote golf van prijsverlagingen, toen in de afdelingen drogisterij en parfumerie, volgt een tweede golf van 100 producten bij de frisdranken en de babyvoeding.

Met deze prijsverlagingen van gemiddeld 7 procent werkt Delhaize verder aan zijn strategie die werd uitgezet in het "Excel 2008-2010"-programma: de prijzen verlagen, maar toch zijn hoge imago van hoge kwaliteit behouden. Dat werd in 2007 aangenomen als antwoord op het marktleiderschap van Colruyt, en is door de opeenvolgende economische crisissen alleen maar belangrijker geworden.

 

Nieuwe golf van prijsverlagingen best mogelijk

Bovendien komen er in de toekomst waarschijnlijk nog nieuwe prijsverlagingen: dat had Delhaize alvast beloofd bij de voorstelling van de - enigszins teleurstellende - jaarresultaten begin deze maand. Toch mag dit zeker niet gezien worden als het begin van een prijzenoorlog, zoals analisten na de eerste golf van prijsverlagingen al hadden opgemerkt.

 

Delhaize ontkent immers dat de nieuwe prijsverlagingen, met uitschieters tot 13%, een reactie zijn op de komst van Albert Heijn naar België. "We geloven in onze eigen strategie. We gaan die niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler", vertelde een woordvoerder aan Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top