Nieuwe topman bij pralinemaker Leonidas | RetailDetail

Nieuwe topman bij pralinemaker Leonidas

Nieuwe topman bij pralinemaker Leonidas

Robert Torck wordt de nieuwe algemeen directeur van pralineketen Leonidas. De 52-jarige Torck vervangt Philippe Gruwez, die al na amper drie jaar moet opstappen omdat hij zijn doelen niet heeft gehaald, zo bevestigt directielid Olivier Ghenne.

Foodmanager met ervaring

De nieuwe algemeen directeur Robert Torck studeerde in 1982 af als handelsingenieur aan de Solvay Business School. De afgelopen negen jaar werkte hij in Frankrijk, Spanje en Portugal als voorzitter van Intersnack France, een Franse producent van snacks en hartige tussendoortjes, met merken als Vico, Curly, Monster Munch, Apérifruits en Baff.

 

Torck startte zijn carrière binnen de foodafdeling van Unilever, waar hij de marketing verzorgde van Lipton, Unox en Royco. Daarna werd hij algemeen directeur bij verschillende binnen- en buitenlandse bedrijven zoals Beiersdorf/Nivea, SCA, Rothmans, Campina en bpost. Verder was hij in 1999-2000 voorzitter van de Unie der Belgische Adverteerders (UBA) en werd hij in 2000 uitgeroepen tot Master Marketeer.

 

1.400 pralinewinkels wereldwijd

Leonidas, dat in 1913 in Brussel werd gesticht door Leonidas Kestekides, is in die bijna 100 jaar uitgegroeid tot een heuse wereldspeler met alles samen 1.400 verkooppunten, verdeeld over 40 landen en vijf werelddelen. De groep telt zo'n 10.000 medewerkers en draaide vorig jaar een omzet van circa 65 miljoen euro.

 

Een kleine week geleden opende Leonidas nog een nieuw verdeelcentrum aan de Industrielaan in Anderlecht, met oppervlakte van 8.500 m². Leonidas zocht al ruim een jaar naar een groter pand, maar wou per se in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest blijven om zijn personeel te kunnen behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.