Online consument maakt accurate B2C-data een must | RetailDetail

Online consument maakt accurate B2C-data een must

Online consument maakt accurate B2C-data een must

De moderne consument verwacht van leveranciers steeds meer productgegevens te krijgen. De herkomst van het product, allergie-informatie, recepttips en caloriegehalte: al die dingen komt de shopper vandaag met behulp van zijn smartphone en gratis applicaties in een handomdraai te weten. Daarbij rijst echter de vraag: is de verkregen informatie wel betrouwbaar?

Informatie is macht

Uit een rapport van Capgemini ‘Beyond the label: Providing digital information consumers can trust’ blijkt alvast dat dit niet altijd het geval is. Daarbovenop moet vanaf november 2014 iedereen die voedingswaar op afstand (bijvoorbeeld online of via mobiele applicaties) aanbiedt, de consument op voorhand kunnen voorzien van alle productinformatie, zoals allergenen, nutritionele data, ingrediënten en claims. Dat betekent dat merkeigenaars en retailers hun data digitaal in een centrale datapool zullen moeten aanleveren.


Het mag dus duidelijk zijn dat ook in B2C-data nog een flinke uitdaging ligt voor retailers en producenten. Het evenement FORUM 2012 van GS1 Belgium & Luxembourg wil daarom deze problematiek ten gronde aankaarten. Op het congres zullen eerst trendwatchers en B2C-experten als Jean-Jacques Vandenheede (AC Nielsen) en Nathalie Bekx (Trendhuis) de aanwezigen wegwijs maken in de wereld van de online consument. Daarna volgt dan een debat met bedrijfsleiders Michel Eeckhout (Delhaize), Luc Rogge (Colruyt), Vincent de Clippele (Nestlé), Bernard Deryckere (Alpro), Miguel Lopera (GS1 Global) en Chris Moris (Fevia).

 

FORUM 2012 gaat door op dinsdag 13 maart 2012 van 9 uur tot 14 uur 30 in de Event Lounge te Brussel. Deelname is gratis, mits registratie op de GS1-website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groenteproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.