Our Daily Bottle start met wijnabonnement | RetailDetail

Our Daily Bottle start met wijnabonnement

Our Daily Bottle start met wijnabonnement

De nieuwe start-up Our Daily Bottle wil in de voetsporen treden van bedrijven als HelloFresh, maar in plaats van maaltijdboxen zal het elke maand enkele flessen wijn opsturen naar de abonnees. Volgens de oprichters is er op dat vlak nog een stevig gat in de markt.

 

Ginhype evenaren

Momenteel biedt Our Daily Bottle twee verschillende formules aan. Het goedkopere abonnement kost 24,99 euro per maand en bevat wijnen die elke dag kunnen gedronken worden. Voor 34,99 euro per maand krijgt de klant dan weer meer complexe wijnen, die eerder dienen voor speciale gelegenheden.

 

Elke box bevat elke maand twee wijnen en oprichters Valeer Verlinden en Isabeau Sas voegen daar nog wat achtergrondinformatie en een foodmatch aan toe. De oprichters geloven dat kwalitatieve wijn in de toekomst een even groot succes kan worden als de ginhype die ons momenteel overspoelt.

 

De concurrentie van supermarkten vreest Our Daily Bottle niet echt. "Onze wijnen zijn kwaliteitsvoller dan de industriële wijnen uit de supermarkt”, zegt het duo daarover aan De Morgen.

 

Om het sociale aspect van een wijnclub niet volledig verloren te laten gaan, wil Our Daily Bottle ook veel contact hebben met zijn leden via sociale media. Daarnaast gaat het ook evenementen organiseren waar de leden welkom zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top