Our Daily Bottle start met wijnabonnement

Our Daily Bottle start met wijnabonnement

De nieuwe start-up Our Daily Bottle wil in de voetsporen treden van bedrijven als HelloFresh, maar in plaats van maaltijdboxen zal het elke maand enkele flessen wijn opsturen naar de abonnees. Volgens de oprichters is er op dat vlak nog een stevig gat in de markt.

 

Ginhype evenaren

Momenteel biedt Our Daily Bottle twee verschillende formules aan. Het goedkopere abonnement kost 24,99 euro per maand en bevat wijnen die elke dag kunnen gedronken worden. Voor 34,99 euro per maand krijgt de klant dan weer meer complexe wijnen, die eerder dienen voor speciale gelegenheden.

 

Elke box bevat elke maand twee wijnen en oprichters Valeer Verlinden en Isabeau Sas voegen daar nog wat achtergrondinformatie en een foodmatch aan toe. De oprichters geloven dat kwalitatieve wijn in de toekomst een even groot succes kan worden als de ginhype die ons momenteel overspoelt.

 

De concurrentie van supermarkten vreest Our Daily Bottle niet echt. "Onze wijnen zijn kwaliteitsvoller dan de industriële wijnen uit de supermarkt”, zegt het duo daarover aan De Morgen.

 

Om het sociale aspect van een wijnclub niet volledig verloren te laten gaan, wil Our Daily Bottle ook veel contact hebben met zijn leden via sociale media. Daarnaast gaat het ook evenementen organiseren waar de leden welkom zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top