Picard opent eerste Vlaamse winkel

Picard opent eerste Vlaamse winkel

De Franse keten van diepvriesproducten Picard opent aanstaande donderdag in Brasschaat zijn eerste Vlaamse winkel. De retailer had al verschillende Belgische vestigingen in Brussel en omstreken.

"Tijd rijp om naar Vlaanderen te komen"

Op 5 september opent Picard Surgelés op de Bredabaan in Brasschaat een winkel van 254 m² verkoopoppervlakte. Op die oppervlakte zal de Vlaamse consument voor het eerst kennis kunnen maken met het aanbod van de diepvriesketen.

 

"Na de implanting van al zeven succesvolle winkels in Franstalig België, is de tijd rijp om nu ook de stap naar Vlaanderen te zetten", klinkt het bij Picard.

 

De winkel in Brasschaat wordt wat de keten een proximiteitswinkel noemt, met 9 parkeerplaatsen en een beperkt assortiment van zo'n 1.000 producten. De winkel zal ook open zijn op zondagvoormiddag.

 

Vult Picard de leemte van O'Cool?

Een betere timing voor de opening van zijn eerste Vlaamse winkel kon Picard Surgelés zich niet wensen: pas afgelopen vrijdag viel het doek voor O'Cool, de Belgische concurrent van de keten. Na reeds jarenlange afslankingen heeft O'Cool op dit moment nog een winkelpark van 45 winkels, maar na een reeds mislukte poging om door te starten vorig jaar, lijkt een nieuwe doorstart voor de keten onwaarschijnlijk.

 

Wellicht is Picard in de beste positie om de leemte die O'Cool in de markt achterlaat op te vullen, en misschien zelfs enkele (of meer) panden over te nemen?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top