Picard opent eerste Vlaamse winkel

Picard opent eerste Vlaamse winkel

De Franse keten van diepvriesproducten Picard opent aanstaande donderdag in Brasschaat zijn eerste Vlaamse winkel. De retailer had al verschillende Belgische vestigingen in Brussel en omstreken.

"Tijd rijp om naar Vlaanderen te komen"

Op 5 september opent Picard Surgelés op de Bredabaan in Brasschaat een winkel van 254 m² verkoopoppervlakte. Op die oppervlakte zal de Vlaamse consument voor het eerst kennis kunnen maken met het aanbod van de diepvriesketen.

 

"Na de implanting van al zeven succesvolle winkels in Franstalig België, is de tijd rijp om nu ook de stap naar Vlaanderen te zetten", klinkt het bij Picard.

 

De winkel in Brasschaat wordt wat de keten een proximiteitswinkel noemt, met 9 parkeerplaatsen en een beperkt assortiment van zo'n 1.000 producten. De winkel zal ook open zijn op zondagvoormiddag.

 

Vult Picard de leemte van O'Cool?

Een betere timing voor de opening van zijn eerste Vlaamse winkel kon Picard Surgelés zich niet wensen: pas afgelopen vrijdag viel het doek voor O'Cool, de Belgische concurrent van de keten. Na reeds jarenlange afslankingen heeft O'Cool op dit moment nog een winkelpark van 45 winkels, maar na een reeds mislukte poging om door te starten vorig jaar, lijkt een nieuwe doorstart voor de keten onwaarschijnlijk.

 

Wellicht is Picard in de beste positie om de leemte die O'Cool in de markt achterlaat op te vullen, en misschien zelfs enkele (of meer) panden over te nemen?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top