Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat fusioneren met branchegenoot Cobeli. De twee bedrijven gaan samen door onder de naam Prik & Tik en zullen samen goed zijn voor een omzet van meer dan 130 miljoen euro.

Perfecte aanvulling

Beide partijen zien elkaar als de perfecte aanvulling op hun huidig aanbod. Prik & Tik, dat dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, is een sterke merknaam met een eigen keten aan winkels, terwijl Cobeli dan weer sterker staat in de horeca.

 

"Wij zijn de enige aankoopvereniging van drankenhandelaars met zo'n uitgebreid centraal magazijn. Bovendien investeerden we miljoenen euro's in de naambekendheid van Prik & Tik", zegt voorzitter van de raad van bestuur Jan Dalemans. "Cobeli daarentegen is als horecaspecialist bij uitstek complementair aan onze sterktes, waardoor de toegevoegde waarde van deze fusie voor beide partijen erg groot is"

 

40% marktaandeel tegen 2020

Samen zullen ze een omzet hebben van meer dan 130 miljoen euro en zullen ze een marktaandeel van 18% op de Belgische drankenhandelmarkt vertegenwoordigen. "We mikken tegen 2020 resoluut op een marktaandeel in de buurt van 40%", kijkt algemeen directeur Filip Sevens naar de toekomst.

 

"Onze beide organisaties beleveren samen zowat 5.000 cafés in Vlaanderen, wat overeenkomt met ongeveer 13% van de markt. Bij de leden van Cobeli is dit B2B-accent sterker dan bij de meer B2C-gedreven Prik & Tikkers. Ook hier geldt dus dat we van elkaars knowhow kunnen leren", besluit Geert Velghe, coördinator bij Cobeli.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top