Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat fusioneren met branchegenoot Cobeli. De twee bedrijven gaan samen door onder de naam Prik & Tik en zullen samen goed zijn voor een omzet van meer dan 130 miljoen euro.

Perfecte aanvulling

Beide partijen zien elkaar als de perfecte aanvulling op hun huidig aanbod. Prik & Tik, dat dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, is een sterke merknaam met een eigen keten aan winkels, terwijl Cobeli dan weer sterker staat in de horeca.

 

"Wij zijn de enige aankoopvereniging van drankenhandelaars met zo'n uitgebreid centraal magazijn. Bovendien investeerden we miljoenen euro's in de naambekendheid van Prik & Tik", zegt voorzitter van de raad van bestuur Jan Dalemans. "Cobeli daarentegen is als horecaspecialist bij uitstek complementair aan onze sterktes, waardoor de toegevoegde waarde van deze fusie voor beide partijen erg groot is"

 

40% marktaandeel tegen 2020

Samen zullen ze een omzet hebben van meer dan 130 miljoen euro en zullen ze een marktaandeel van 18% op de Belgische drankenhandelmarkt vertegenwoordigen. "We mikken tegen 2020 resoluut op een marktaandeel in de buurt van 40%", kijkt algemeen directeur Filip Sevens naar de toekomst.

 

"Onze beide organisaties beleveren samen zowat 5.000 cafés in Vlaanderen, wat overeenkomt met ongeveer 13% van de markt. Bij de leden van Cobeli is dit B2B-accent sterker dan bij de meer B2C-gedreven Prik & Tikkers. Ook hier geldt dus dat we van elkaars knowhow kunnen leren", besluit Geert Velghe, coördinator bij Cobeli.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top