Prik & Tik gaat samen met Cobeli | RetailDetail

Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat samen met Cobeli

Prik & Tik gaat fusioneren met branchegenoot Cobeli. De twee bedrijven gaan samen door onder de naam Prik & Tik en zullen samen goed zijn voor een omzet van meer dan 130 miljoen euro.

Perfecte aanvulling

Beide partijen zien elkaar als de perfecte aanvulling op hun huidig aanbod. Prik & Tik, dat dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, is een sterke merknaam met een eigen keten aan winkels, terwijl Cobeli dan weer sterker staat in de horeca.

 

"Wij zijn de enige aankoopvereniging van drankenhandelaars met zo'n uitgebreid centraal magazijn. Bovendien investeerden we miljoenen euro's in de naambekendheid van Prik & Tik", zegt voorzitter van de raad van bestuur Jan Dalemans. "Cobeli daarentegen is als horecaspecialist bij uitstek complementair aan onze sterktes, waardoor de toegevoegde waarde van deze fusie voor beide partijen erg groot is"

 

40% marktaandeel tegen 2020

Samen zullen ze een omzet hebben van meer dan 130 miljoen euro en zullen ze een marktaandeel van 18% op de Belgische drankenhandelmarkt vertegenwoordigen. "We mikken tegen 2020 resoluut op een marktaandeel in de buurt van 40%", kijkt algemeen directeur Filip Sevens naar de toekomst.

 

"Onze beide organisaties beleveren samen zowat 5.000 cafés in Vlaanderen, wat overeenkomt met ongeveer 13% van de markt. Bij de leden van Cobeli is dit B2B-accent sterker dan bij de meer B2C-gedreven Prik & Tikkers. Ook hier geldt dus dat we van elkaars knowhow kunnen leren", besluit Geert Velghe, coördinator bij Cobeli.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.