Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

De Huyghebaert Groep, bekend van de Prima-buurtwinkels, gaat vanaf 7 april nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt van het merk Fermette. De vleeswaren, kazen en salades van Fermette vormen een aanvulling op het Prima Fresh-huismerk.

Win-win voor beide partijen

"In de praktijk zal het team versspecialisten van Depuydt de commerciële opvolging bij de Prima-winkels voor haar rekening nemen", zegt CEO Kurt Depuydt. "Ook de order-intake zal via ons verlopen. Wij leveren de orders uitgesorteerd via een crossdock-systeem aan bij Huyghebaert. Die laatste voegt de bestellingen bij de andere bestelde versproducten en neemt het traject van levering tot in het winkelpunt én de facturatie voor haar rekening."

 

"Het komt er dus op neer dat de Prima-winkels gaan kunnen putten uit een veel ruimer aanbod, en dit tegen gelijkaardige of in vele gevallen zelfs scherpere tarieven", voegt Huyghebaert-CEO Koen Torfs daaraan toe. "Bovendien zal het cliënteel ondersteund worden door een heel team van ervaren versspecialisten. We merken dat de samenwerking met een productspecifieke grossier op dit vlak toch onmiskenbare voordelen oplevert."

 

"Vertrouwen in vernieuwingsplannen"

Huyghebaert heeft er een woelig 2013 op zitten: in het voorjaar was er nog sprake van een overname door de Herentalse groep Heylen, maar dat plan werd afgeblazen en de voedingsgroothandel maakte onder nieuwe bestuurders een doorstart op eigen benen.

 

Half augustus zag CEO Koen Torfs, die toen amper twee maanden aan het roer stond, zich verplicht een collectief ontslag aan te kondigen om de personeelskosten te drukken en de operationele verliezen (er was sprake van zo'n 2 miljoen euro) te stoppen.

 

Vandaar wellicht dat Koen Torfs nu zegt: "Het is voor ons een blijk van vertrouwen in onze vernieuwingsplannen voor het bedrijf en de enseignes dat een successtory zoals Depuydt zich op lange termijn met ons wenst te verbinden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top