Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt | RetailDetail

Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

De Huyghebaert Groep, bekend van de Prima-buurtwinkels, gaat vanaf 7 april nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt van het merk Fermette. De vleeswaren, kazen en salades van Fermette vormen een aanvulling op het Prima Fresh-huismerk.

Win-win voor beide partijen

"In de praktijk zal het team versspecialisten van Depuydt de commerciële opvolging bij de Prima-winkels voor haar rekening nemen", zegt CEO Kurt Depuydt. "Ook de order-intake zal via ons verlopen. Wij leveren de orders uitgesorteerd via een crossdock-systeem aan bij Huyghebaert. Die laatste voegt de bestellingen bij de andere bestelde versproducten en neemt het traject van levering tot in het winkelpunt én de facturatie voor haar rekening."

 

"Het komt er dus op neer dat de Prima-winkels gaan kunnen putten uit een veel ruimer aanbod, en dit tegen gelijkaardige of in vele gevallen zelfs scherpere tarieven", voegt Huyghebaert-CEO Koen Torfs daaraan toe. "Bovendien zal het cliënteel ondersteund worden door een heel team van ervaren versspecialisten. We merken dat de samenwerking met een productspecifieke grossier op dit vlak toch onmiskenbare voordelen oplevert."

 

"Vertrouwen in vernieuwingsplannen"

Huyghebaert heeft er een woelig 2013 op zitten: in het voorjaar was er nog sprake van een overname door de Herentalse groep Heylen, maar dat plan werd afgeblazen en de voedingsgroothandel maakte onder nieuwe bestuurders een doorstart op eigen benen.

 

Half augustus zag CEO Koen Torfs, die toen amper twee maanden aan het roer stond, zich verplicht een collectief ontslag aan te kondigen om de personeelskosten te drukken en de operationele verliezen (er was sprake van zo'n 2 miljoen euro) te stoppen.

 

Vandaar wellicht dat Koen Torfs nu zegt: "Het is voor ons een blijk van vertrouwen in onze vernieuwingsplannen voor het bedrijf en de enseignes dat een successtory zoals Depuydt zich op lange termijn met ons wenst te verbinden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.