Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles | RetailDetail

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

In aanwezigheid van een rist meegereisde ministers en ondernemers heeft kroonprins Filip "Food.be" gelanceerd in de Verenigde Staten. Met dat concept wil onze voedingsindustrie "de uitmuntendheid van de Belgische voeding in de kijker plaatsen en de uitvoer stimuleren".

"Belgische voeding promoten"

"De troeven van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar dikwijls miskend, zoals een goed bewaard geheim", zegt Bernard Deryckere, voorzitter van FEVIA, de Belgische federatie van de voedingsindustrie. "Ook al beschikt België over sterke merken zoals bieren, koekjes of chocolade, toch kan de Belgische voeding als geheel gediend zijn met een beter imago, zeker in de opkomende markten."

 

Om hieraan tegemoet te komen "hadden wij dan ook een sterk concept nodig, en een coherente tool om de Belgische uitmuntendheid op het gebied van voeding te benadrukken", zegt Chris Moris, algemeen directeur van FEVIA. Dat werd het concept "Food.be. Small country. Great food", dat nu tijdens de handelsmissie in de Verenigde Staten gelanceerd in aanwezigheid van kroonprins Filip. De bedoeling is dubbel: het imago van Belgische voeding versterken en tegelijk de export stimuleren.

 

FOOD 2015

"Food.be" kadert in het ambitieuze project FOOD2015. Dit plan streeft ernaar de positie van de Belgische voedingsindustrie als dé wereldwijde referentie inzake uitmuntendheid van de voeding te versterken en beoogt tegen 2015 een groei met 1 miljard euro voor de binnenlandse markt en 5 miljard euro voor de export.

 

Dat kan alleen "als alle bedrijven, sectorfederaties, overheidsinstanties en partnerorganisaties de trots en de passie voor de uitmuntendheid van onze voeding ondersteunen", beseft algemeen directeur Chris Moris, die dan ook meer dan tevreden is met de prinselijke aandacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.