Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

In aanwezigheid van een rist meegereisde ministers en ondernemers heeft kroonprins Filip "Food.be" gelanceerd in de Verenigde Staten. Met dat concept wil onze voedingsindustrie "de uitmuntendheid van de Belgische voeding in de kijker plaatsen en de uitvoer stimuleren".

"Belgische voeding promoten"

"De troeven van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar dikwijls miskend, zoals een goed bewaard geheim", zegt Bernard Deryckere, voorzitter van FEVIA, de Belgische federatie van de voedingsindustrie. "Ook al beschikt België over sterke merken zoals bieren, koekjes of chocolade, toch kan de Belgische voeding als geheel gediend zijn met een beter imago, zeker in de opkomende markten."

 

Om hieraan tegemoet te komen "hadden wij dan ook een sterk concept nodig, en een coherente tool om de Belgische uitmuntendheid op het gebied van voeding te benadrukken", zegt Chris Moris, algemeen directeur van FEVIA. Dat werd het concept "Food.be. Small country. Great food", dat nu tijdens de handelsmissie in de Verenigde Staten gelanceerd in aanwezigheid van kroonprins Filip. De bedoeling is dubbel: het imago van Belgische voeding versterken en tegelijk de export stimuleren.

 

FOOD 2015

"Food.be" kadert in het ambitieuze project FOOD2015. Dit plan streeft ernaar de positie van de Belgische voedingsindustrie als dé wereldwijde referentie inzake uitmuntendheid van de voeding te versterken en beoogt tegen 2015 een groei met 1 miljard euro voor de binnenlandse markt en 5 miljard euro voor de export.

 

Dat kan alleen "als alle bedrijven, sectorfederaties, overheidsinstanties en partnerorganisaties de trots en de passie voor de uitmuntendheid van onze voeding ondersteunen", beseft algemeen directeur Chris Moris, die dan ook meer dan tevreden is met de prinselijke aandacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top