Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

In aanwezigheid van een rist meegereisde ministers en ondernemers heeft kroonprins Filip "Food.be" gelanceerd in de Verenigde Staten. Met dat concept wil onze voedingsindustrie "de uitmuntendheid van de Belgische voeding in de kijker plaatsen en de uitvoer stimuleren".

"Belgische voeding promoten"

"De troeven van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar dikwijls miskend, zoals een goed bewaard geheim", zegt Bernard Deryckere, voorzitter van FEVIA, de Belgische federatie van de voedingsindustrie. "Ook al beschikt België over sterke merken zoals bieren, koekjes of chocolade, toch kan de Belgische voeding als geheel gediend zijn met een beter imago, zeker in de opkomende markten."

 

Om hieraan tegemoet te komen "hadden wij dan ook een sterk concept nodig, en een coherente tool om de Belgische uitmuntendheid op het gebied van voeding te benadrukken", zegt Chris Moris, algemeen directeur van FEVIA. Dat werd het concept "Food.be. Small country. Great food", dat nu tijdens de handelsmissie in de Verenigde Staten gelanceerd in aanwezigheid van kroonprins Filip. De bedoeling is dubbel: het imago van Belgische voeding versterken en tegelijk de export stimuleren.

 

FOOD 2015

"Food.be" kadert in het ambitieuze project FOOD2015. Dit plan streeft ernaar de positie van de Belgische voedingsindustrie als dé wereldwijde referentie inzake uitmuntendheid van de voeding te versterken en beoogt tegen 2015 een groei met 1 miljard euro voor de binnenlandse markt en 5 miljard euro voor de export.

 

Dat kan alleen "als alle bedrijven, sectorfederaties, overheidsinstanties en partnerorganisaties de trots en de passie voor de uitmuntendheid van onze voeding ondersteunen", beseft algemeen directeur Chris Moris, die dan ook meer dan tevreden is met de prinselijke aandacht.

Tags: