Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles | RetailDetail

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

In aanwezigheid van een rist meegereisde ministers en ondernemers heeft kroonprins Filip "Food.be" gelanceerd in de Verenigde Staten. Met dat concept wil onze voedingsindustrie "de uitmuntendheid van de Belgische voeding in de kijker plaatsen en de uitvoer stimuleren".

"Belgische voeding promoten"

"De troeven van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar dikwijls miskend, zoals een goed bewaard geheim", zegt Bernard Deryckere, voorzitter van FEVIA, de Belgische federatie van de voedingsindustrie. "Ook al beschikt België over sterke merken zoals bieren, koekjes of chocolade, toch kan de Belgische voeding als geheel gediend zijn met een beter imago, zeker in de opkomende markten."

 

Om hieraan tegemoet te komen "hadden wij dan ook een sterk concept nodig, en een coherente tool om de Belgische uitmuntendheid op het gebied van voeding te benadrukken", zegt Chris Moris, algemeen directeur van FEVIA. Dat werd het concept "Food.be. Small country. Great food", dat nu tijdens de handelsmissie in de Verenigde Staten gelanceerd in aanwezigheid van kroonprins Filip. De bedoeling is dubbel: het imago van Belgische voeding versterken en tegelijk de export stimuleren.

 

FOOD 2015

"Food.be" kadert in het ambitieuze project FOOD2015. Dit plan streeft ernaar de positie van de Belgische voedingsindustrie als dé wereldwijde referentie inzake uitmuntendheid van de voeding te versterken en beoogt tegen 2015 een groei met 1 miljard euro voor de binnenlandse markt en 5 miljard euro voor de export.

 

Dat kan alleen "als alle bedrijven, sectorfederaties, overheidsinstanties en partnerorganisaties de trots en de passie voor de uitmuntendheid van onze voeding ondersteunen", beseft algemeen directeur Chris Moris, die dan ook meer dan tevreden is met de prinselijke aandacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.