Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

Prins Filip lanceert Food.be in Los Angeles

In aanwezigheid van een rist meegereisde ministers en ondernemers heeft kroonprins Filip "Food.be" gelanceerd in de Verenigde Staten. Met dat concept wil onze voedingsindustrie "de uitmuntendheid van de Belgische voeding in de kijker plaatsen en de uitvoer stimuleren".

"Belgische voeding promoten"

"De troeven van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar dikwijls miskend, zoals een goed bewaard geheim", zegt Bernard Deryckere, voorzitter van FEVIA, de Belgische federatie van de voedingsindustrie. "Ook al beschikt België over sterke merken zoals bieren, koekjes of chocolade, toch kan de Belgische voeding als geheel gediend zijn met een beter imago, zeker in de opkomende markten."

 

Om hieraan tegemoet te komen "hadden wij dan ook een sterk concept nodig, en een coherente tool om de Belgische uitmuntendheid op het gebied van voeding te benadrukken", zegt Chris Moris, algemeen directeur van FEVIA. Dat werd het concept "Food.be. Small country. Great food", dat nu tijdens de handelsmissie in de Verenigde Staten gelanceerd in aanwezigheid van kroonprins Filip. De bedoeling is dubbel: het imago van Belgische voeding versterken en tegelijk de export stimuleren.

 

FOOD 2015

"Food.be" kadert in het ambitieuze project FOOD2015. Dit plan streeft ernaar de positie van de Belgische voedingsindustrie als dé wereldwijde referentie inzake uitmuntendheid van de voeding te versterken en beoogt tegen 2015 een groei met 1 miljard euro voor de binnenlandse markt en 5 miljard euro voor de export.

 

Dat kan alleen "als alle bedrijven, sectorfederaties, overheidsinstanties en partnerorganisaties de trots en de passie voor de uitmuntendheid van onze voeding ondersteunen", beseft algemeen directeur Chris Moris, die dan ook meer dan tevreden is met de prinselijke aandacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top