Q-Bakeries neemt activa failliete Harvest Time Bakeries over | RetailDetail

Q-Bakeries neemt activa failliete Harvest Time Bakeries over

Q-Bakeries neemt activa failliete Harvest Time Bakeries over

De Diestse bakkerijgroep Q-Bakeries gaat de activa overnemen van het vorig jaar failliet verklaarde Harvest Time Bakeries in Lommel en hoopt er binnen de drie jaar zeventig jobs te creëren.

Op één na grootste bakkersgroep van België

Bakkerijgroep Quintens heeft daarover een akkoord bereikt met de banken, de leasingmaatschappijen en de curator. Het eerste jaar na de heropstart hoopt de nieuwe eigenaar een twintigtal jobs te creëren, een cijfer dat geleidelijk aan moet stijgen om tegen eind 2016 de kaap van de 70 medewerkers te ronden.

 

Harvest Time Bakeries in Lommel, de hypermoderne "groene" bakkerij waarin destijds 17 miljoen euro werd geïnvesteerd, ging amper anderhalf jaar na de opstart failliet. Daarbij verloren 24 mensen hun baan. Sindsdien stonden de gebouwen in Lommel leeg.

 

Quintens Group uit Diest, de op een na grootste bakkerijgroep van het land (na La Lorraine, de moederholding van Panos), heeft eigen bakkerijen in Heusden-Zolder, Ardooie, Asse en Morlanwelz en is in retailkringen onder meer bekend van het instore bake-offconcept Le Fournil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.