Slagersatelier Millevaches opent in Antwerpen | RetailDetail

Slagersatelier Millevaches opent in Antwerpen

Slagersatelier Millevaches opent in Antwerpen

Op ’t Eilandje in Antwerpen heeft Millevaches de deuren geopend. Dat is een slagersatelier en winkel met een oppervlakte van 500 vierkante meter, waar slagers op ambachtelijke wijze vlees van eigen wei versnijden en verwerken.

 

Vers maar ook bereide maaltijden

De naam Millevaches verwijst dan ook naar de eigen boerderij Le Cluzeau Boyer, die te vinden is in Mainsat op het Plateau de Millevaches. Daar worden de runderen en varkens in volle natuur gekweekt, waarna ze eindigen in de slagerij op ’t Eilandje.

 

Het vlees wordt in de winkel vers verkocht, maar wordt in eigen atelier, rokerij, zouterij, rijpingskast of keuken ook verwerkt tot charcuterie en kant-en-klaarbereidingen. Die kant- en klaarbereidingen zijn van de hand van topchef Robrecht Wissels, die in 2013 nog genomineerd werd als de Belgische kandidaat voor de Bocuse d’Or. Het atelier staat onder leiding van slager Michael Vervliet.

 

Het slagersatelier Millevaches is in handen van dezelfde familie die ook eigenaar is van de nabijgelegen restaurants Lux en Món. De recepten van chef Bert Zaman van Lux worden zo gebruikt als inspiratiebron voor de kant- en klaarmaaltijden bij Millevaches.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.