Smatch installeert zich in Julianus Shoppping Center

Smatch installeert zich in Julianus Shoppping Center

SmatchIn het Julianus Shopping Center in Tongeren is dinsdag 25 oktober een nieuwe Smatch geopend. Het city-concept van Match heeft er zich gevestigd in een pand met een verkoopoppervlakte van 850m². Eigenaar Intervest Retail is tevreden met die verbreding van het aanbod in het winkelcentrum.

 

De Smatchvestiging is er gekomen in de plaats van JBC, dat zijn dit jaar aflopende contract in het shoppingcenter niet heeft verlengd. Andere huurders in het winkelcentrum, dat aansluit op de Maastrichterstraat te Tongeren, zijn H&M, Veritas, Appel’s, Pepe Jeans, Torfs, Bestseller, Essenza, Kruidvat, Sportsdirect.com, Damart, Groupe Zannier en IJsboerke.

 

Er zijn niettemin nog een drietal kleinere units beschikbaar die Intervest Retail graag zou willen invullen met verdelers van dagdagelijkse producten. “Er wordt gedacht aan een kwaliteitstraiteurzaak, bloemenwinkel, slotenmaker, telefoonshop of dergelijke meer”, aldus Jean-Paul Sols van Intervest. De totale winkeloppervlakte van Julianus Shopping Center bedraagt circa 8.500m².

 

Het winkelcentrum probeert zich zo te wapenen tegen de felle concurrentie. Niet alleen lokken de dichtbij gelegen winkelcentra van Luik (Rocourt) en Maastricht veel klanten weg, bovendien maakte promotor Retail Estates bekend een nieuw retailpark te plannen aan de Luikersteenweg in Tongeren. Dat zou bij de opening in augustus 2012 goed moeten zijn voor 27 winkels op 31.000 m².

SmatchIn het Julianus Shopping Center in Tongeren is dinsdag 25 oktober een nieuwe Smatch geopend. Het city-concept van Match heeft er zich gevestigd in een pand met een verkoopoppervlakte van 850m². Eigenaar Intervest Retail is tevreden met die verbreding van het aanbod in het winkelcentrum.

 

De Smatchvestiging is er gekomen in de plaats van JBC, dat zijn dit jaar aflopende contract in het shoppingcenter niet heeft verlengd. Andere huurders in het winkelcentrum, dat aansluit op de Maastrichterstraat te Tongeren, zijn H&M, Veritas, Appel’s, Pepe Jeans, Torfs, Bestseller, Essenza, Kruidvat, Sportsdirect.com, Damart, Groupe Zannier en IJsboerke.

 

Er zijn niettemin nog een drietal kleinere units beschikbaar die Intervest Retail graag zou willen invullen met verdelers van dagdagelijkse producten. “Er wordt gedacht aan een kwaliteitstraiteurzaak, bloemenwinkel, slotenmaker, telefoonshop of dergelijke meer”, aldus Jean-Paul Sols van Intervest. De totale winkeloppervlakte van Julianus Shopping Center bedraagt circa 8.500m².

 

Het winkelcentrum probeert zich zo te wapenen tegen de felle concurrentie. Niet alleen lokken de dichtbij gelegen winkelcentra van Luik (Rocourt) en Maastricht veel klanten weg, bovendien maakte promotor Retail Estates bekend een nieuw retailpark te plannen aan de Luikersteenweg in Tongeren. Dat zou bij de opening in augustus 2012 goed moeten zijn voor 27 winkels op 31.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top