Smatch installeert zich in Julianus Shoppping Center | RetailDetail

Smatch installeert zich in Julianus Shoppping Center

Smatch installeert zich in Julianus Shoppping Center

SmatchIn het Julianus Shopping Center in Tongeren is dinsdag 25 oktober een nieuwe Smatch geopend. Het city-concept van Match heeft er zich gevestigd in een pand met een verkoopoppervlakte van 850m². Eigenaar Intervest Retail is tevreden met die verbreding van het aanbod in het winkelcentrum.

 

De Smatchvestiging is er gekomen in de plaats van JBC, dat zijn dit jaar aflopende contract in het shoppingcenter niet heeft verlengd. Andere huurders in het winkelcentrum, dat aansluit op de Maastrichterstraat te Tongeren, zijn H&M, Veritas, Appel’s, Pepe Jeans, Torfs, Bestseller, Essenza, Kruidvat, Sportsdirect.com, Damart, Groupe Zannier en IJsboerke.

 

Er zijn niettemin nog een drietal kleinere units beschikbaar die Intervest Retail graag zou willen invullen met verdelers van dagdagelijkse producten. “Er wordt gedacht aan een kwaliteitstraiteurzaak, bloemenwinkel, slotenmaker, telefoonshop of dergelijke meer”, aldus Jean-Paul Sols van Intervest. De totale winkeloppervlakte van Julianus Shopping Center bedraagt circa 8.500m².

 

Het winkelcentrum probeert zich zo te wapenen tegen de felle concurrentie. Niet alleen lokken de dichtbij gelegen winkelcentra van Luik (Rocourt) en Maastricht veel klanten weg, bovendien maakte promotor Retail Estates bekend een nieuw retailpark te plannen aan de Luikersteenweg in Tongeren. Dat zou bij de opening in augustus 2012 goed moeten zijn voor 27 winkels op 31.000 m².

SmatchIn het Julianus Shopping Center in Tongeren is dinsdag 25 oktober een nieuwe Smatch geopend. Het city-concept van Match heeft er zich gevestigd in een pand met een verkoopoppervlakte van 850m². Eigenaar Intervest Retail is tevreden met die verbreding van het aanbod in het winkelcentrum.

 

De Smatchvestiging is er gekomen in de plaats van JBC, dat zijn dit jaar aflopende contract in het shoppingcenter niet heeft verlengd. Andere huurders in het winkelcentrum, dat aansluit op de Maastrichterstraat te Tongeren, zijn H&M, Veritas, Appel’s, Pepe Jeans, Torfs, Bestseller, Essenza, Kruidvat, Sportsdirect.com, Damart, Groupe Zannier en IJsboerke.

 

Er zijn niettemin nog een drietal kleinere units beschikbaar die Intervest Retail graag zou willen invullen met verdelers van dagdagelijkse producten. “Er wordt gedacht aan een kwaliteitstraiteurzaak, bloemenwinkel, slotenmaker, telefoonshop of dergelijke meer”, aldus Jean-Paul Sols van Intervest. De totale winkeloppervlakte van Julianus Shopping Center bedraagt circa 8.500m².

 

Het winkelcentrum probeert zich zo te wapenen tegen de felle concurrentie. Niet alleen lokken de dichtbij gelegen winkelcentra van Luik (Rocourt) en Maastricht veel klanten weg, bovendien maakte promotor Retail Estates bekend een nieuw retailpark te plannen aan de Luikersteenweg in Tongeren. Dat zou bij de opening in augustus 2012 goed moeten zijn voor 27 winkels op 31.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.