Snackproducent Vanreusel heeft trek in concurrent Beckers

Snackproducent Vanreusel heeft trek in concurrent Beckers

Vanreusel, de grootste snackleverancier van de Belgische frituren, overweegt een bod uit te brengen op zijn Nederlandse concurrent Beckers, in ons land vooral bekend van de Bicky Burger.

50 à 65 miljoen euro waard

Beckers is nu nog in handen van de Nederlandse voedingsgroep Wessanen, maar die liet eerder al weten zich voortaan exclusief te gaan toespitsen op gezonde voeding. De snackdivisie van Wessanen zou tussen de 50 en de 65 miljoen euro moeten opbrengen.

 

Volgens De Tijd heeft het Limburgse Vanreusel verregaande interesse. Dat familiebedrijf uit Hamont realiseert vandaag al een vijfde van zijn omzet in Nederland, in 2013 goed voor een kleine tien miljoen euro. Vanreusel is bij onze Noorderburen het nummer drie, na Beckers en Mora.

 

'Krokettenoorlog'

Dat de Limburgse snackleverancier, opgericht in 1953, trek heeft in Beckers hoeft niet te verwonderen. "We kampen met een overcapaciteit. Wij kunnen hier in Hamont 25.000 ton produceren, maar hebben het vorig jaar op 18.000 ton moeten houden", zegt CEO Paul-Emmanuel Vanreusel in De Tijd.

 

De markt van frituursnacks lijkt inderdaad aan zijn plafond te zitten: echte groei is er al enige tijd niet meer. Meer nog dan in België geldt dat in Nederland, waar dezer dagen zelfs een heuse 'krokettenoorlog' woedt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top