Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Drankenproducent Spadel gaat 17,5 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Met dat geld zal er een aseptische productielijn worden gebouwd voor de ontwikkeling van nieuwe dranken op basis van natuurlijke ingrediënten.

Grootste investering van afgelopen jaren

De investering is een onderdeel van de nieuwe strategie van Spadel, waarbij het investeert in de ontwikkeling van 100 procent natuurlijke frisdranken. De nieuwe aseptische lijn moet de komende weken operationeel worden, zodat de nieuwe dranken vanaf de lente op de markt kunnen komen in de Benelux.


"Het is de grootste industriële investering van de afgelopen jaren in Spa Monopole en zelfs in de hele groep. Het past in ons nieuw strategisch vijfjarenplan. Dit plan is in grote mate gefocust op innovatie en vereist omvangrijke industriële en commerciële investeringen, in alle merken en in alle sites van de Groep. Deze investeringen zullen op de rentabiliteit van de groep op korte termijn wegen, maar zullen ons toelaten om de markt verder te blijven dynamiseren om meer dan ooit een innoverende speler te zijn", zegt Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van Spadel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top