Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Drankenproducent Spadel gaat 17,5 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Met dat geld zal er een aseptische productielijn worden gebouwd voor de ontwikkeling van nieuwe dranken op basis van natuurlijke ingrediënten.

Grootste investering van afgelopen jaren

De investering is een onderdeel van de nieuwe strategie van Spadel, waarbij het investeert in de ontwikkeling van 100 procent natuurlijke frisdranken. De nieuwe aseptische lijn moet de komende weken operationeel worden, zodat de nieuwe dranken vanaf de lente op de markt kunnen komen in de Benelux.


"Het is de grootste industriële investering van de afgelopen jaren in Spa Monopole en zelfs in de hele groep. Het past in ons nieuw strategisch vijfjarenplan. Dit plan is in grote mate gefocust op innovatie en vereist omvangrijke industriële en commerciële investeringen, in alle merken en in alle sites van de Groep. Deze investeringen zullen op de rentabiliteit van de groep op korte termijn wegen, maar zullen ons toelaten om de markt verder te blijven dynamiseren om meer dan ooit een innoverende speler te zijn", zegt Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van Spadel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top