Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Drankenproducent Spadel gaat 17,5 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Met dat geld zal er een aseptische productielijn worden gebouwd voor de ontwikkeling van nieuwe dranken op basis van natuurlijke ingrediënten.

Grootste investering van afgelopen jaren

De investering is een onderdeel van de nieuwe strategie van Spadel, waarbij het investeert in de ontwikkeling van 100 procent natuurlijke frisdranken. De nieuwe aseptische lijn moet de komende weken operationeel worden, zodat de nieuwe dranken vanaf de lente op de markt kunnen komen in de Benelux.


"Het is de grootste industriële investering van de afgelopen jaren in Spa Monopole en zelfs in de hele groep. Het past in ons nieuw strategisch vijfjarenplan. Dit plan is in grote mate gefocust op innovatie en vereist omvangrijke industriële en commerciële investeringen, in alle merken en in alle sites van de Groep. Deze investeringen zullen op de rentabiliteit van de groep op korte termijn wegen, maar zullen ons toelaten om de markt verder te blijven dynamiseren om meer dan ooit een innoverende speler te zijn", zegt Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van Spadel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top