Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole | RetailDetail

Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Spadel investeert 17,5 miljoen euro in Spa Monopole

Drankenproducent Spadel gaat 17,5 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Met dat geld zal er een aseptische productielijn worden gebouwd voor de ontwikkeling van nieuwe dranken op basis van natuurlijke ingrediënten.

Grootste investering van afgelopen jaren

De investering is een onderdeel van de nieuwe strategie van Spadel, waarbij het investeert in de ontwikkeling van 100 procent natuurlijke frisdranken. De nieuwe aseptische lijn moet de komende weken operationeel worden, zodat de nieuwe dranken vanaf de lente op de markt kunnen komen in de Benelux.


"Het is de grootste industriële investering van de afgelopen jaren in Spa Monopole en zelfs in de hele groep. Het past in ons nieuw strategisch vijfjarenplan. Dit plan is in grote mate gefocust op innovatie en vereist omvangrijke industriële en commerciële investeringen, in alle merken en in alle sites van de Groep. Deze investeringen zullen op de rentabiliteit van de groep op korte termijn wegen, maar zullen ons toelaten om de markt verder te blijven dynamiseren om meer dan ooit een innoverende speler te zijn", zegt Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van Spadel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.