Starbucks en Danone gaan samen yoghurt verkopen

Starbucks en Danone gaan samen yoghurt verkopen

De Amerikaanse koffieketen Starbucks zal zijn eigen Evolution Fresh-merk van sapjes koppelen aan de yoghurt-tak van Dannon, de Amerikaanse naam van Danone. Samen willen ze onder de slogan "Evolution Fresh, Inspired by Dannon" yoghurtproducten aan de man brengen.

Vanaf volgend jaar te koop

Vanaf de lente van 2014 zullen de nieuwe producten in Starbucks te koop zijn, vanaf het jaar erop trekt de joint venture naar de Amerikaanse supermarkten. Voorlopig gaat het strikt om een Amerikaanse samenwerking, al sluit men niet uit dat de producten op termijn ook de grote plas zouden oversteken.

 

De reden om in Amerika te investeren in yoghurt is eenvoudig te verklaren: volgens Starbucks is dit segment van de markt al meer dan 4,5 miljard euro waard en zit er nog een grote groeimarge op. Nu al verorberen Amerikanen gemiddeld dertig percent meer dan Europeanen. Ook Danone ziet de Amerikaanse markt als een enorme groeimarkt voor yoghurt.

 

Beiden worden er beter van

Starbucks verwacht in elk geval geen extra uitgaven te moeten doen voor deze deal, aangezien Danone de verdeling op zich zal nemen. Danone zelf zegt groei te verwachten doordat het miljoenen Starbucks-klanten kan aanspreken.

 

De concurrentie zit echter niet stil, want ook daar zitten ettelijke partijen klaar om de yoghurtmarkt te overspoelen. Chobani, marktleider van Griekse yoghurt, bracht immers recentelijk veertien nieuwe smaken uit en diens oprichter, Hamdi Ulukaya, verwacht dat de jaarlijks yoghurtverkoop wel eens zou kunnen verdubbelen in de komende drie à vier jaar.   (GP)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top