Starbucks gaat hamburgers verkopen

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Het Amerikaanse Starbucks gaat met behulp van het dochtermerk La Boulange zijn eerste stappen zetten op vlak van fastfood. Het opent in Los Angeles een filiaal dat eten voor de hele dag serveert.

Hamburgers, cocktails en bier

Starbucks kocht in 2012 de keten La Boulange Bakery en gaat met het filiaal dat op 12 juni moet openen in Los Angeles het menu van de keten aanzienlijk uitbreiden. La Boulange Bakery verkoopt nu al sandwiches, salades en omeletten, maar zal daar nu ook cocktails, bier, wijn en burgers aan toevoegen, om zo de hele dag door klanten te kunnen trekken.

 

Ook zal er gegeten kunnen worden tot tien uur 's avonds, daar waar La Boulange Bakery sluit om 19 uur. Om de overstap duidelijk te maken, zal het filiaal in Los Angeles de Bakery uit zijn naam schrappen en simpelweg La Boulange heten. Als het concept succesvol is, zal Starbucks de mogelijkheden bekijken om het verder uit te breiden.

 

Ook avond inpalmen

Het is geen verrassing dat Starbucks deze stap probeert te zetten. Het voegde al een avondmenu toe aan de filialen van Starbucks en probeert zo klanten ook later op de avond in de filialen binnen te krijgen. Nu moet het vooral rekenen op klanten die 's ochtends hun koffie komen drinken of 's middags hun lunch komen nuttigen, terwijl andere ketens ook een flinke hap van hun omzet halen tijdens de avondshift.

 

Starbucks moest bij La Boulange wel al een paar keer ingrijpen rond de producten die de keten verkoopt. Bij de overname werden er enkele wijzigingen aangebracht die niet altijd in de goede smaak vielen bij de vaste klanten. Zo moest Starbucks een bepaald gebakje dat het van het menu had geschrapt na een aantal klachten terugbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Back to top