Starbucks gaat hamburgers verkopen

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Het Amerikaanse Starbucks gaat met behulp van het dochtermerk La Boulange zijn eerste stappen zetten op vlak van fastfood. Het opent in Los Angeles een filiaal dat eten voor de hele dag serveert.

Hamburgers, cocktails en bier

Starbucks kocht in 2012 de keten La Boulange Bakery en gaat met het filiaal dat op 12 juni moet openen in Los Angeles het menu van de keten aanzienlijk uitbreiden. La Boulange Bakery verkoopt nu al sandwiches, salades en omeletten, maar zal daar nu ook cocktails, bier, wijn en burgers aan toevoegen, om zo de hele dag door klanten te kunnen trekken.

 

Ook zal er gegeten kunnen worden tot tien uur 's avonds, daar waar La Boulange Bakery sluit om 19 uur. Om de overstap duidelijk te maken, zal het filiaal in Los Angeles de Bakery uit zijn naam schrappen en simpelweg La Boulange heten. Als het concept succesvol is, zal Starbucks de mogelijkheden bekijken om het verder uit te breiden.

 

Ook avond inpalmen

Het is geen verrassing dat Starbucks deze stap probeert te zetten. Het voegde al een avondmenu toe aan de filialen van Starbucks en probeert zo klanten ook later op de avond in de filialen binnen te krijgen. Nu moet het vooral rekenen op klanten die 's ochtends hun koffie komen drinken of 's middags hun lunch komen nuttigen, terwijl andere ketens ook een flinke hap van hun omzet halen tijdens de avondshift.

 

Starbucks moest bij La Boulange wel al een paar keer ingrijpen rond de producten die de keten verkoopt. Bij de overname werden er enkele wijzigingen aangebracht die niet altijd in de goede smaak vielen bij de vaste klanten. Zo moest Starbucks een bepaald gebakje dat het van het menu had geschrapt na een aantal klachten terugbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top