Starbucks gaat hamburgers verkopen | RetailDetail

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Het Amerikaanse Starbucks gaat met behulp van het dochtermerk La Boulange zijn eerste stappen zetten op vlak van fastfood. Het opent in Los Angeles een filiaal dat eten voor de hele dag serveert.

Hamburgers, cocktails en bier

Starbucks kocht in 2012 de keten La Boulange Bakery en gaat met het filiaal dat op 12 juni moet openen in Los Angeles het menu van de keten aanzienlijk uitbreiden. La Boulange Bakery verkoopt nu al sandwiches, salades en omeletten, maar zal daar nu ook cocktails, bier, wijn en burgers aan toevoegen, om zo de hele dag door klanten te kunnen trekken.

 

Ook zal er gegeten kunnen worden tot tien uur 's avonds, daar waar La Boulange Bakery sluit om 19 uur. Om de overstap duidelijk te maken, zal het filiaal in Los Angeles de Bakery uit zijn naam schrappen en simpelweg La Boulange heten. Als het concept succesvol is, zal Starbucks de mogelijkheden bekijken om het verder uit te breiden.

 

Ook avond inpalmen

Het is geen verrassing dat Starbucks deze stap probeert te zetten. Het voegde al een avondmenu toe aan de filialen van Starbucks en probeert zo klanten ook later op de avond in de filialen binnen te krijgen. Nu moet het vooral rekenen op klanten die 's ochtends hun koffie komen drinken of 's middags hun lunch komen nuttigen, terwijl andere ketens ook een flinke hap van hun omzet halen tijdens de avondshift.

 

Starbucks moest bij La Boulange wel al een paar keer ingrijpen rond de producten die de keten verkoopt. Bij de overname werden er enkele wijzigingen aangebracht die niet altijd in de goede smaak vielen bij de vaste klanten. Zo moest Starbucks een bepaald gebakje dat het van het menu had geschrapt na een aantal klachten terugbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.