Tesco gaat lelijke groenten en fruit verkopen | RetailDetail

Tesco gaat lelijke groenten en fruit verkopen

Tesco gaat lelijke groenten en fruit verkopen

Tesco gaat groenten en fruit, die normaal gezien vanwege hun uiterlijk in de vuilnisbak belanden, verkopen aan een lagere prijs. Het wil zo klanten aanmoedigen om die producten toch te kopen, hoewel ze vaak ten onrechte als slecht worden aanzien.

Cosmetische eisen

Tesco wil daarom proberen cosmetisch minder aantrekkelijke groenten en fruit te verkopen aan Britse consumenten. Die kiezen vaak een product omdat het cosmetisch beter oogt, terwijl in Tesco's andere markten in bijvoorbeeld Oost-Europa zijn klanten minder bezorgd om het uiterlijk van een product. Tesco wil nu die mentaliteit ook overbrengen naar Groot-Brittannië.

 

Tesco zet de actie op poten nadat het veel protest te verduren kreeg, toen bekend werd dat het tot twee derde van zijn voeding moet weggooien, waaronder 68 procent van de verpakte salades, 48 procent van producten uit de bakkerij en een kwart van de druiven.

 

Telers van groenten en fruit klagen al jaren bij de Europese Unie dat ze soms tot veertig procent van hun producten moeten weggooien, omdat ze niet voldoen aan de cosmetische normen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.