Test-Aankoop stelt Red Market in gebreke wegens "bedrieglijke reclame"

Test-Aankoop stelt Red Market in gebreke wegens "bedrieglijke reclame"
Door in krantenadvertenties te blokletteren dat Red Market "de goedkoopste volgens Test-Aankoop" is, heeft de Delhaize-dochter zich (alweer) de toorn van de consumentenorganisatie op de hals gehaald. Net nu de plooien gladgestreken leken...

"Misleidend en bedrieglijk"

Net nu Red Market eerherstel had gekregen van Test-Aankoop, heeft de keten het opnieuw verkorven. "Red Market heeft na onze prijsvergelijking publiciteit gemaakt in verschillende kranten", zegt woordvoerder Ivo Mechels, maar heeft "onze toelating niet gekregen om te verwijzen naar ons onderzoek en onze onderzoeksresultaten

 

"De benamingen 'Test-Aankoop' en 'Test-Achats' zijn geregistreerde merken en mogen niet gebruikt worden door een onderneming op een wijze die meebrengt dat ofwel die onderneming voordeel haalt uit dat merk ofwel het onderscheidend vermogen en de reputatie van het merk worden aangetast.'

 

"Bovendien is de inhoud van hun verwijzing naar Test-Aankoop misleidend en wordt op bedrieglijke wijze verwezen naar Red Market als 'de goedkoopste volgens Test-Aankoop', wat totaal niet correct is", gaat Ivo Mechels voort. Red Market is namelijk enkel voor merkproducten ex aequo de goedkoopste met Colruyt, maar is na Colruyt en Albert Heijn pas derde in het totaalklassement (korf van nationale merken, huismerken én instapmerken).

 

Niet de eerste confrontatie

"Onze raadsman heeft dan ook meteen een formele ingebrekestelling verstuurd en Red Market aangemaand onmiddellijk elk gebruik, op welke wijze ook en waar dan ook van alle testresultaten en van de merknamen 'Test-Aankoop' en 'Test-Achats' te staken", zegt Ivo Mechels.

 

Het is niet de eerste keer dat beide organisaties met elkaar in de clinch gaan. Vorig jaar nog schrapte Test-Aankoop Red Market uit zijn grote prijsvergelijking omdat de keten "gefoefeld" zou hebben met zijn prijzen, iets wat die laatste overigens altijd ontkend heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top