Toekomst van Quick in het teken van expansie. | RetailDetail

Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.