Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mars investeert 34 miljoen in Uncle Ben’s rijstfabriek

19/05/2017

De Uncle Ben’s-rijstfabriek in Olen viert haar 40ste verjaardag. Eigenaar Mars kondigt een bijzonder ambitieus investeringsplan aan om innovatiekracht en duurzaamheid in de toekomst te verzekeren.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar

19/05/2017

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Carrefour lanceert webshop voor non-food

19/05/2017

Carrefour heeft een nieuwe webshop opgericht, waar het meer dan 15.000 non-foodproducten verkoopt. Op de webshop wordt het permanente assortiment uit de winkels verkocht, maar er zijn ook exclusieve online aanbiedingen.

Filet Pur: Een bumperklever uit Essen

19/05/2017

Dat Lidl Amerika gaat veroveren met hulp uit de lage landen, dat Aldi binnenkort Carrefour voorbijsteekt, en dat u teveel drinkt: u verneemt de smeuïge details in het weekoverzicht van RetailDetail Food, baken van de constructieve retailjournalistiek! 

RetailDetail Food #19 gaat bio

19/05/2017

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Dit is het strijdplan van Lidl in de VS

18/05/2017

Op 15 juni is het zover: dan opent Lidl de eerste Amerikaanse winkels. De operaties worden mede geleid door een oude bekende, die ook in Nederland en België actief was. Maar de hamvraag is: moet Ahold Delhaize zich bedreigd voelen? 

Back to top