Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top