Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Toekomst van Quick in het teken van expansie.

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Hamburgerketen Quick heeft grootse expansieplannen. Nadat verkopen geen optie bleek, wegens een gebrek aan overnamekandidaten, hebben eigenaar Qualium en het managementteam van Quick dan maar besloten er zelf het beste van te maken.


De plannen bestaan eruit binnen de tien jaar zowel de omzet als het aantal hamburgerrestaurants van Quick te verdubbelen. Tegen 2020 is het doel 1.000 verkooppunten te hebben, in plaats van de huidige 481 restaurants. In die periode zou de operationele winst zelfs moeten verdrievoudigen.


De expansie zou vooral in het buitenland worden gerealiseerd. Quick heeft nochtans al eerder aan den lijve ondervonden dat internationale groei niet zonder slag of stoot gaat. Eind jaren negentig moest Quick zijn buitenlandse ambities temperen toen het bedrijf in zware financiële problemen kwam.


Na enkele jaren waagde de fastfoodketen een nieuwe poging in de regio’s Noord-Afrika, het Midden-Oosten, Spanje, Rusland en China. Evenwel zonder veel resultaat. Slechts 22 van de 468 hamburgerrestaurants, ofte minder dan 5%, bevinden zich buiten de Belux of Frankrijk.


Nu alle potentiele kopers van de keten hebben afgehaakt wegens een te hoge vraagprijs, ziet Quick zich desalniettemin genoodzaakt opnieuw een comeback te ondernemen. Met name in Rusland is recent een joint venture opgericht met een ontwikkelaar van shoppingcentra. Over 2010 is de keten alvast optimistisch. De prognose bedraagt een omzet van meer dan 1 miljard euro, een stijging van 11% ten aanzien van vorig jaar.

 

 

Bron: De Tijd 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koekjesfabrikanten testen duurzaam leverplatform

26/04/2017

Vier Belgische koekjesfabrikanten consolideren hun leveringen aan de Belgische winkelketens Delhaize, Colruyt, Okay en Retail Partners Colruyt Group. Zo vermindert het aantal vrachtwagenbewegingen en worden de vrachtwagens beter gevuld.

Zo wil Lidl een topper worden in duurzaamheid

26/04/2017

Lidl België heeft een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen. Tegen 2020 wil het bedrijf bij de top retailers horen inzake verantwoord ondernemen. Ook in de relaties met de handelspartners. 

Albert Heijn in Leuven gesloten

26/04/2017

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Albert Heijn Boortmeerbeek heeft nieuwe eigenaars

24/04/2017

De medewerkers van de Albert Heijn in Boortmeerbeek weten eindelijk dat vanaf 1 juni een nieuwe uitbater de winkel overneemt. Voorlopig is wel nog niet duidelijk welke keten er aan de slag gaat.

Ikea denkt aan losstaande restaurants

24/04/2017

Het steeds groeiende succes van de restaurants in de woonwinkels van Ikea heeft het idee voor losstaande restaurants doen groeien binnen de Zweedse groep. Ikea Food is dan ook één van de snelst groeiende segmenten binnen de groep.

Back to top