Twee Belgen weg aan top Sara Lee

Twee Belgen weg aan top Sara Lee
Onze landgenoten Marleen Vaesen (verantwoordelijk voor alle koffie- en theeactiviteiten van Sara Lee buiten West-Europa) en Marc Telen (haar collega voor België) moeten weg bij het voedingsconcern. Het vertrek van beiden kadert in de splitsing van Sara Lee in een vlees- en een drankenproducent.

Reorganisatie van top én bedrijf

Tegelijk maakte het concern de benoeming bekend van Eugenio Minvielle tot Chief Operating Officer (COO) van de divisie International Coffee and Tea Developed Markets en van Harm-Jan van Pelt tot COO van de divisie Rest of World. Beiden zullen rapporteren aan CEO Michiel Herkemij. "Mijn vertrek is het gevolg van die reorganisatie", bevestigt Vaesen aan zakenblad Trends. Sara Lee kondigde begin vorig jaar aan dat het concern zou splitsen: de aparte vleesverwerkingsdivisie blijft als Sara Lee door het leven gaan.

 

Philippe Schaillee, momenteel general manager voor Sara Lee's snacks in Noord-Amerika, is dan weer de vervanger van Telen bij Coffee & Tea Belgium, dat deel zal uitmaken van de verzelfstandigde koffie- en theedivisie (die D.E. Master Blenders 1753 zal heten). Het bedrijf zal actief zijn in Europa, Brazilië, Australië en Thailand met behalve Douwe Egberts, Senseo en Pickwick ook nog L'Or EspressO (de Nespresso-concurrent), Marcilla, Pilão, Moccona en Hornimans als merken. Sara Lee wil het nieuwe bedrijf laatste nog dit jaar naar de beurs van Amsterdam brengen.

 

Geen fin-de-carrière

Marleen Vaesen, die jaren aan het hoofd stond van de Belgische koffie- en theeactiviteiten van Sara Lee alvorens door te groeien tot senior vicepresident, werkte ruim 12 jaar voor Sara Lee. Daarvoor was ze aan de slag bij Procter & Gamble. Vaesen is alvast niet van plan om op haar lauweren te gaan rusten: "Ik ben nog maar pas weg en wil nadenken over de toekomst, maar ik ben al gecontacteerd voor nieuwe bestuursmandaten en leg ook contacten voor een nieuwe leidinggevende operationele rol”.

 

(Update door Maarten Reul)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour toont enkele digitale innovaties

30/03/2017

Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft een aantal innovaties getoond die het de komende tijd gaat uitrollen in Frankrijk. Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op services die de klant tijd kunnen besparen.

10 opkomende foodtrends in België

29/03/2017

Ons eetpatroon verandert ingrijpend. Belgen zijn op voedingsvlak dan wel geen ‘early adopters’ maar nemen steeds sneller trends over, als gevolg van de globalisering en de populariteit van sociale media. 

Nieuw logo en nieuwe fles voor Fanta

29/03/2017

De frisdrank Fanta, onderdeel van de groep van Coca-Cola, krijgt in België en Luxemburg een volledig nieuwe look. Niet enkel het logo wordt aangepast, maar ook de fles krijgt een nieuw uiterlijk. Allebei moeten ze vooral ‘fun’ uitstralen.

Beerwulf: online levenslessen voor Heineken

29/03/2017

Beerwulf, een online portal gericht op speciaalbieren,  wil via een snelle expansie de grootste worden op het Europese continent. De grote persaandacht bij de lancering had vast te maken met een bekende investeerder: Heineken

Belgische webshop Lidl viert eerste verjaardag

29/03/2017

De webshop van Lidl België bestaat één jaar en dus komt de supermarktketen op de proppen met een aantal cijfertjes die het succes van het online aanbod in de verf moeten zetten. Zo kwamen er het voorbije jaar 13 miljoen virtuele bezoekers over de vloer.

Brouwerij Rodenbach investeert in redesign

29/03/2017

De Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in zijn merken, markten en de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Alle bieren van het bedrijf krijgen zo een nieuw design en in de brouwerij in Roeselare wordt 2,7 miljoen geïnvesteerd in nieuwe technologie.

Back to top