Unilever doet Bifi van de hand

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever is vandaag tot een overeenkomst gekomen met het Amerikaanse bedrijf Jack Link's over de verkoop van zijn vleessnackactiviteiten. Het doet zo onder andere het bekende worstmerk Bifi van de hand.

Verkoop eind maart afgerond

Unilever heeft al langer te kennen gegeven dat het wil snoeien in het aantal merken en voegt met de verkoop van de vleessnacks de daad bij het woord. De verkoop zou helemaal afgerond moeten zijn tegen het einde van volgende maand.

 

Unilever verkoopt in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worstjes onder de naam Bifi; in Groot-Brittannië en Ierland staan ze bekend als Peperami. Jack Link's is dan weer vooral bekend van zijn 'beef jerky'. Met de aankoop van het merk neemt Jack Link's ook het productiebedrijf in het Duitse Ansbach over. Daar werken ongeveer 450 mensen.

 

80 miljoen euro omzet

"Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze twee merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link's", stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe, in een persbericht over de verkoop.

 

Welk bedrag Jack Link's neerlegt voor de overname is niet bekendgemaakt. Bifi is goed voor een jaaromzet van ongeveer 80 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top