Unilever doet Bifi van de hand | RetailDetail

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever is vandaag tot een overeenkomst gekomen met het Amerikaanse bedrijf Jack Link's over de verkoop van zijn vleessnackactiviteiten. Het doet zo onder andere het bekende worstmerk Bifi van de hand.

Verkoop eind maart afgerond

Unilever heeft al langer te kennen gegeven dat het wil snoeien in het aantal merken en voegt met de verkoop van de vleessnacks de daad bij het woord. De verkoop zou helemaal afgerond moeten zijn tegen het einde van volgende maand.

 

Unilever verkoopt in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worstjes onder de naam Bifi; in Groot-Brittannië en Ierland staan ze bekend als Peperami. Jack Link's is dan weer vooral bekend van zijn 'beef jerky'. Met de aankoop van het merk neemt Jack Link's ook het productiebedrijf in het Duitse Ansbach over. Daar werken ongeveer 450 mensen.

 

80 miljoen euro omzet

"Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze twee merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link's", stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe, in een persbericht over de verkoop.

 

Welk bedrag Jack Link's neerlegt voor de overname is niet bekendgemaakt. Bifi is goed voor een jaaromzet van ongeveer 80 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.