Unilever doet Bifi van de hand | RetailDetail

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever is vandaag tot een overeenkomst gekomen met het Amerikaanse bedrijf Jack Link's over de verkoop van zijn vleessnackactiviteiten. Het doet zo onder andere het bekende worstmerk Bifi van de hand.

Verkoop eind maart afgerond

Unilever heeft al langer te kennen gegeven dat het wil snoeien in het aantal merken en voegt met de verkoop van de vleessnacks de daad bij het woord. De verkoop zou helemaal afgerond moeten zijn tegen het einde van volgende maand.

 

Unilever verkoopt in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worstjes onder de naam Bifi; in Groot-Brittannië en Ierland staan ze bekend als Peperami. Jack Link's is dan weer vooral bekend van zijn 'beef jerky'. Met de aankoop van het merk neemt Jack Link's ook het productiebedrijf in het Duitse Ansbach over. Daar werken ongeveer 450 mensen.

 

80 miljoen euro omzet

"Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze twee merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link's", stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe, in een persbericht over de verkoop.

 

Welk bedrag Jack Link's neerlegt voor de overname is niet bekendgemaakt. Bifi is goed voor een jaaromzet van ongeveer 80 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top