Unilever doet Bifi van de hand

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever is vandaag tot een overeenkomst gekomen met het Amerikaanse bedrijf Jack Link's over de verkoop van zijn vleessnackactiviteiten. Het doet zo onder andere het bekende worstmerk Bifi van de hand.

Verkoop eind maart afgerond

Unilever heeft al langer te kennen gegeven dat het wil snoeien in het aantal merken en voegt met de verkoop van de vleessnacks de daad bij het woord. De verkoop zou helemaal afgerond moeten zijn tegen het einde van volgende maand.

 

Unilever verkoopt in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worstjes onder de naam Bifi; in Groot-Brittannië en Ierland staan ze bekend als Peperami. Jack Link's is dan weer vooral bekend van zijn 'beef jerky'. Met de aankoop van het merk neemt Jack Link's ook het productiebedrijf in het Duitse Ansbach over. Daar werken ongeveer 450 mensen.

 

80 miljoen euro omzet

"Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze twee merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link's", stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe, in een persbericht over de verkoop.

 

Welk bedrag Jack Link's neerlegt voor de overname is niet bekendgemaakt. Bifi is goed voor een jaaromzet van ongeveer 80 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top