Unilever doet Bifi van de hand

Unilever doet Bifi van de hand

Unilever is vandaag tot een overeenkomst gekomen met het Amerikaanse bedrijf Jack Link's over de verkoop van zijn vleessnackactiviteiten. Het doet zo onder andere het bekende worstmerk Bifi van de hand.

Verkoop eind maart afgerond

Unilever heeft al langer te kennen gegeven dat het wil snoeien in het aantal merken en voegt met de verkoop van de vleessnacks de daad bij het woord. De verkoop zou helemaal afgerond moeten zijn tegen het einde van volgende maand.

 

Unilever verkoopt in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worstjes onder de naam Bifi; in Groot-Brittannië en Ierland staan ze bekend als Peperami. Jack Link's is dan weer vooral bekend van zijn 'beef jerky'. Met de aankoop van het merk neemt Jack Link's ook het productiebedrijf in het Duitse Ansbach over. Daar werken ongeveer 450 mensen.

 

80 miljoen euro omzet

"Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze twee merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link's", stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe, in een persbericht over de verkoop.

 

Welk bedrag Jack Link's neerlegt voor de overname is niet bekendgemaakt. Bifi is goed voor een jaaromzet van ongeveer 80 miljoen euro.

Tags: