Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft de verkoop van het worstjesmerk Bifi vrijwel afgerond, maar de prijs die de Ierse Kerry Group voor de bekende worsten moet neerleggen is nog niet bekend.

110 miljoen worsten per jaar

Bifi wordt voor een groot deel in het Duitse Ansbach geproduceerd en is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België.In Groot-Brittannië zijn de worstjes op de markt te vinden onder de merknaam Peperami. Jaarlijks gaan er zo'n 110 miljoen stuks van over de toonbank, goed voor een omzet van circa 80 miljoen euro.

 

Unilever zette Bifi deze zomer in de etalage en zag vooral interesse van industriële partijen, meer dan van investeringsfondsen. Eind november werd duidelijk dat Kerry Group de grootste kanshebber was, die een soortgelijke snack maakt onder de merknaam Mattesons Fridge Raiders en onder andere daarmee een jaaromzet van zes miljard euro behaalt.

 

De verkoop van Bifi kadert in de plannen van Unilever-CEO Paul Polman om de merkenportefeuille van het Nederlands-Britse concern drastisch in te krimpen. Zo werd het aantal merken al herleid van 1.600 naar 400 sinds de eeuwwisseling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top