Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft de verkoop van het worstjesmerk Bifi vrijwel afgerond, maar de prijs die de Ierse Kerry Group voor de bekende worsten moet neerleggen is nog niet bekend.

110 miljoen worsten per jaar

Bifi wordt voor een groot deel in het Duitse Ansbach geproduceerd en is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België.In Groot-Brittannië zijn de worstjes op de markt te vinden onder de merknaam Peperami. Jaarlijks gaan er zo'n 110 miljoen stuks van over de toonbank, goed voor een omzet van circa 80 miljoen euro.

 

Unilever zette Bifi deze zomer in de etalage en zag vooral interesse van industriële partijen, meer dan van investeringsfondsen. Eind november werd duidelijk dat Kerry Group de grootste kanshebber was, die een soortgelijke snack maakt onder de merknaam Mattesons Fridge Raiders en onder andere daarmee een jaaromzet van zes miljard euro behaalt.

 

De verkoop van Bifi kadert in de plannen van Unilever-CEO Paul Polman om de merkenportefeuille van het Nederlands-Britse concern drastisch in te krimpen. Zo werd het aantal merken al herleid van 1.600 naar 400 sinds de eeuwwisseling.

Tags: