Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond | RetailDetail

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft de verkoop van het worstjesmerk Bifi vrijwel afgerond, maar de prijs die de Ierse Kerry Group voor de bekende worsten moet neerleggen is nog niet bekend.

110 miljoen worsten per jaar

Bifi wordt voor een groot deel in het Duitse Ansbach geproduceerd en is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België.In Groot-Brittannië zijn de worstjes op de markt te vinden onder de merknaam Peperami. Jaarlijks gaan er zo'n 110 miljoen stuks van over de toonbank, goed voor een omzet van circa 80 miljoen euro.

 

Unilever zette Bifi deze zomer in de etalage en zag vooral interesse van industriële partijen, meer dan van investeringsfondsen. Eind november werd duidelijk dat Kerry Group de grootste kanshebber was, die een soortgelijke snack maakt onder de merknaam Mattesons Fridge Raiders en onder andere daarmee een jaaromzet van zes miljard euro behaalt.

 

De verkoop van Bifi kadert in de plannen van Unilever-CEO Paul Polman om de merkenportefeuille van het Nederlands-Britse concern drastisch in te krimpen. Zo werd het aantal merken al herleid van 1.600 naar 400 sinds de eeuwwisseling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.