Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond | RetailDetail

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft de verkoop van het worstjesmerk Bifi vrijwel afgerond, maar de prijs die de Ierse Kerry Group voor de bekende worsten moet neerleggen is nog niet bekend.

110 miljoen worsten per jaar

Bifi wordt voor een groot deel in het Duitse Ansbach geproduceerd en is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België.In Groot-Brittannië zijn de worstjes op de markt te vinden onder de merknaam Peperami. Jaarlijks gaan er zo'n 110 miljoen stuks van over de toonbank, goed voor een omzet van circa 80 miljoen euro.

 

Unilever zette Bifi deze zomer in de etalage en zag vooral interesse van industriële partijen, meer dan van investeringsfondsen. Eind november werd duidelijk dat Kerry Group de grootste kanshebber was, die een soortgelijke snack maakt onder de merknaam Mattesons Fridge Raiders en onder andere daarmee een jaaromzet van zes miljard euro behaalt.

 

De verkoop van Bifi kadert in de plannen van Unilever-CEO Paul Polman om de merkenportefeuille van het Nederlands-Britse concern drastisch in te krimpen. Zo werd het aantal merken al herleid van 1.600 naar 400 sinds de eeuwwisseling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top