Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft verkoop Bifi bijna rond

Unilever heeft de verkoop van het worstjesmerk Bifi vrijwel afgerond, maar de prijs die de Ierse Kerry Group voor de bekende worsten moet neerleggen is nog niet bekend.

110 miljoen worsten per jaar

Bifi wordt voor een groot deel in het Duitse Ansbach geproduceerd en is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België.In Groot-Brittannië zijn de worstjes op de markt te vinden onder de merknaam Peperami. Jaarlijks gaan er zo'n 110 miljoen stuks van over de toonbank, goed voor een omzet van circa 80 miljoen euro.

 

Unilever zette Bifi deze zomer in de etalage en zag vooral interesse van industriële partijen, meer dan van investeringsfondsen. Eind november werd duidelijk dat Kerry Group de grootste kanshebber was, die een soortgelijke snack maakt onder de merknaam Mattesons Fridge Raiders en onder andere daarmee een jaaromzet van zes miljard euro behaalt.

 

De verkoop van Bifi kadert in de plannen van Unilever-CEO Paul Polman om de merkenportefeuille van het Nederlands-Britse concern drastisch in te krimpen. Zo werd het aantal merken al herleid van 1.600 naar 400 sinds de eeuwwisseling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top