Unilever verkoopt Bertolli aan Japanners

Unilever verkoopt Bertolli aan Japanners

Unilever heeft de pastasauzenmerken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika verkocht aan het Japanse Mizkan. In Europa en Latijns-Amerika blijft het bedrijf wel het merk Bertolli behouden.

Nieuwe strategie

De verkoop van de merken in Noord-Amerika zou goed zijn voor een bedrag van 2,15 miljard dollar (1,6 miljard euro). De verkoop geldt als de volgende stap in de strategie van Unilever om steeds meer te focussen op producten voor persoonlijke hygiëne, die een grotere marge hebben, en echt grote merken zoals Knorr.

 

Unilever verkocht vorig jaar ook al enkele merken in Noord-Amerika en hoopt ook nog de producten van Slim-Fast van de hand te doen. Met de verkoop van de sausmerken verkocht Unilever ook enkele productiebedrijven in de VS. Ragu en Bertolli hebben jaarlijks een omzet van ongeveer 440 miljoen euro. Verwacht wordt dat de deal eind juni volledig rond zal zijn.

 

Internationale expansie

De koper, Mizkan, is een Japans bedrijf dat al 210 jaar bestaat en vooral kruiden, olies, kookwijnen en aanverwanten verkoopt. Sinds 2011 kocht het al enkele Europese en Amerikaanse merken om zo verder te groeien buiten de Japanse markt.

 

"Deze transactie is een belangrijke mijlpaal in onze globale expansiestrategie", aldus CEO Kazuhide Nakano: "We zijn er zeker van dat deze transactie ons zal verder helpen om onze doelen van diversificatie en expansie van onze internationale voetafdruk te behalen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top