Veiling van Roeselare lanceert nieuw kwaliteitslabel | RetailDetail

Veiling van Roeselare lanceert nieuw kwaliteitslabel

Veiling van Roeselare lanceert nieuw kwaliteitslabel

De Belgische groentemarkt heeft er een nieuw kwaliteitslabel bij: Fine Fleur. Het nieuwe label, dat vooralsnog enkel weggelegd is voor frisée en serresla, werd gisteren in de Roeselaarse REO Veiling gelanceerd.

"Gezond, vers en authentiek"

De Roeselaarse veiling maakte van de primeurverkoop van serresla en friséesla gebruik om het nieuwste label voor te stellen. "Fine Fleur staat voor een authentiek product dat werd geteeld met een sterke betrokkenheid van de producent", zegt directeur Paul Demyttenaere. "Daarmee zetten we in op de stijgende vraag naar gezonde, verse en authentieke producten".

 

Dat vers mag je wel écht letterlijk nemen, aldus slateler Francky Bouckaert uit Gits: "Fine Fleur-producten worden om 8 uur geveild en wij verbinden ons ertoe om ze tegen 10 uur op de veiling te leveren. Ze gaan dan even in de koeler, om tegen 11 uur in de vrachtwagen te liggen", waarna ze  naar de winkels en supermarkten vertrekken.

 

Met naam en foto van de teler

De Fine Fleur-producten zullen ook makkelijk herkenbaar zijn in het winkelrek: ze krijgen een aparte verpakking met naam en foto van de producent.

 

"Later dit jaar willen wij ook prei, grondtomaten en grondwitloof onder die naam op de markt brengen", blikt directeur Demyttenaere al vooruit. Op dat moment wordt het nieuwe label met een grote campagne breed in de markt gezet en moet het even bekend worden als Flandria en Tomabel, klinkt het nog in Roeselare.

 

REO Veiling werd opgericht in 1942 en telt vandaag meer dan 2.900 leden-aandeelhouders. Ruim 1.200 vennoten zorgen samen voor een aanvoer van ongeveer 40 miljoen verpakkingen op jaarbasis, of meer dan 200 miljoen kg verse groenten en fruit per jaar. De belangrijkste producten zijn prei, witloof, aardbeien, kropsla, paddenstoelen en tomaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.