Waarom ook Elvea een pop-up opent

Waarom ook Elvea een pop-up opent

Elvea, bekend van de tomatensauzen, heeft een pop-upwinkel geopend in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Deze Elvea Boutique is in de eerste plaats een marketinginstrument, geen verkoopkanaal. Zoals wel meer merken, zoekt Elvea rechtstreeks contact met de consument.

Geschenkidee

Nee, Elvea gaat niet concurreren met de retailers, verzekert Christophe Janssens van Charlier-Brabo Group, die nooit verlegen zit om een origineel marketingidee. Toch heeft het merk een heuse 'pop-up store' geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

 

Shoppers kunnen in de Elvea Boutique onder andere een speciale giftbox kopen van het exclusieve gamma Elvea Selezione del Maestro. Die bevat naast passata en dubbel geconcentreerde tomatenpuree ook twee unieke nieuwigheden: gele en rode gepelde Datterini-tomaten in bokaal. Deze tomaten zijn dadelvormig (vandaar hun naam) en hebben een zoetere smaak.

 

Luisteren naar consumenten

De pop-up is sinds 1 december open en de cijfers liggen boven verwachting. Toch is verkoop niet de voornaamste ambitie van Elvea. "We gaan hier vooral goed luisteren naar onze consumenten. Zo'n pop-up is een unieke gelegenheid om rechtstreeks contact te hebben met onze kopers. De bedoeling is ook om het merk Elvea verder op te waarderen." De Elvea Boutique is nog open tot 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top