Waarom ook Elvea een pop-up opent | RetailDetail

Waarom ook Elvea een pop-up opent

Waarom ook Elvea een pop-up opent

Elvea, bekend van de tomatensauzen, heeft een pop-upwinkel geopend in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Deze Elvea Boutique is in de eerste plaats een marketinginstrument, geen verkoopkanaal. Zoals wel meer merken, zoekt Elvea rechtstreeks contact met de consument.

Geschenkidee

Nee, Elvea gaat niet concurreren met de retailers, verzekert Christophe Janssens van Charlier-Brabo Group, die nooit verlegen zit om een origineel marketingidee. Toch heeft het merk een heuse 'pop-up store' geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

 

Shoppers kunnen in de Elvea Boutique onder andere een speciale giftbox kopen van het exclusieve gamma Elvea Selezione del Maestro. Die bevat naast passata en dubbel geconcentreerde tomatenpuree ook twee unieke nieuwigheden: gele en rode gepelde Datterini-tomaten in bokaal. Deze tomaten zijn dadelvormig (vandaar hun naam) en hebben een zoetere smaak.

 

Luisteren naar consumenten

De pop-up is sinds 1 december open en de cijfers liggen boven verwachting. Toch is verkoop niet de voornaamste ambitie van Elvea. "We gaan hier vooral goed luisteren naar onze consumenten. Zo'n pop-up is een unieke gelegenheid om rechtstreeks contact te hebben met onze kopers. De bedoeling is ook om het merk Elvea verder op te waarderen." De Elvea Boutique is nog open tot 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.