Waarom ook Elvea een pop-up opent

Waarom ook Elvea een pop-up opent

Elvea, bekend van de tomatensauzen, heeft een pop-upwinkel geopend in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Deze Elvea Boutique is in de eerste plaats een marketinginstrument, geen verkoopkanaal. Zoals wel meer merken, zoekt Elvea rechtstreeks contact met de consument.

Geschenkidee

Nee, Elvea gaat niet concurreren met de retailers, verzekert Christophe Janssens van Charlier-Brabo Group, die nooit verlegen zit om een origineel marketingidee. Toch heeft het merk een heuse 'pop-up store' geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

 

Shoppers kunnen in de Elvea Boutique onder andere een speciale giftbox kopen van het exclusieve gamma Elvea Selezione del Maestro. Die bevat naast passata en dubbel geconcentreerde tomatenpuree ook twee unieke nieuwigheden: gele en rode gepelde Datterini-tomaten in bokaal. Deze tomaten zijn dadelvormig (vandaar hun naam) en hebben een zoetere smaak.

 

Luisteren naar consumenten

De pop-up is sinds 1 december open en de cijfers liggen boven verwachting. Toch is verkoop niet de voornaamste ambitie van Elvea. "We gaan hier vooral goed luisteren naar onze consumenten. Zo'n pop-up is een unieke gelegenheid om rechtstreeks contact te hebben met onze kopers. De bedoeling is ook om het merk Elvea verder op te waarderen." De Elvea Boutique is nog open tot 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top