Waarom ook Elvea een pop-up opent

Waarom ook Elvea een pop-up opent

Elvea, bekend van de tomatensauzen, heeft een pop-upwinkel geopend in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Deze Elvea Boutique is in de eerste plaats een marketinginstrument, geen verkoopkanaal. Zoals wel meer merken, zoekt Elvea rechtstreeks contact met de consument.

Geschenkidee

Nee, Elvea gaat niet concurreren met de retailers, verzekert Christophe Janssens van Charlier-Brabo Group, die nooit verlegen zit om een origineel marketingidee. Toch heeft het merk een heuse 'pop-up store' geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

 

Shoppers kunnen in de Elvea Boutique onder andere een speciale giftbox kopen van het exclusieve gamma Elvea Selezione del Maestro. Die bevat naast passata en dubbel geconcentreerde tomatenpuree ook twee unieke nieuwigheden: gele en rode gepelde Datterini-tomaten in bokaal. Deze tomaten zijn dadelvormig (vandaar hun naam) en hebben een zoetere smaak.

 

Luisteren naar consumenten

De pop-up is sinds 1 december open en de cijfers liggen boven verwachting. Toch is verkoop niet de voornaamste ambitie van Elvea. "We gaan hier vooral goed luisteren naar onze consumenten. Zo'n pop-up is een unieke gelegenheid om rechtstreeks contact te hebben met onze kopers. De bedoeling is ook om het merk Elvea verder op te waarderen." De Elvea Boutique is nog open tot 28 februari.

Tags: