Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes | RetailDetail

Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes

Walmart werkt aan gerobotiseerde winkelkarretjes

De Amerikaanse retailer Walmart werkt samen met een roboticabedrijf aan een gerobotiseerd winkelkarretje, dat klanten moet helpen om hun boodschappen te vinden en dat ze bovendien niet meer zelf moeten rondduwen.

Veel investeringen in technologie

Walmart werkt daarvoor samen met het Amerikaanse Five Elements Robotics en het zou momenteel al aan de slag zijn met een prototype. Wanneer een eerste test met de winkelkarretjes zijn weg zal vinden naar de winkels, is momenteel nog niet duidelijk.

 

De Amerikaanse retailer heeft eerder al aangegeven dat het fors wil investeren in technologie die het eenvoudiger moet maken voor klanten om hun boodschappen te doen in een fysieke winkel. Het ziet dat immers als één van de manieren om de concurrentie aan te gaan met online retailers als Amazon.

 

Eerder ontwikkelde Walmart bijvoorbeeld een applicatie voor smartphones, waarmee klanten producten kunnen scannen en betalen, zodat ze niet langer moeten aanschuiven aan de kassa. Daarnaast is het een drive-inservice aan het uitrollen bij zijn winkels en is het gestart met een proefproject, waarbij diensten als Uber en Lyft worden ingezet om boodschappen aan huis te leveren.

 

Er wordt ook al werk gemaakt van het gebruik van drones, die kunnen worden ingezet om online bestellingen te leveren, maar die ook gebruikt worden om de inventaris in distributiecentra beter op te volgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.