Werkstraf en boete voor fraude met prijsetiketten | RetailDetail

Werkstraf en boete voor fraude met prijsetiketten

Werkstraf en boete voor fraude met prijsetiketten

Een 58-jarige dame uit Vloesberg heeft van de rechter een werkstraf van 60 uur en een boete van 156 euro gekregen omdat ze in een Delhaize-supermarkt had geprobeerd te sjoemelen met prijsetiketten.

Zelfgeprinte kleefetiketten

De dame in kwestie ging zeer methodisch te werk, aldus de regio-editie van Het Laatste Nieuws. Eerst printte ze aan de groenteafdeling een aantal etiketten, die ze vervolgens over de originele etiketten van duurdere producten kleefde om zo de Quickscan van Delhaize te verschalken.

 

Op 8 mei 2014 liep ze echter tegen de lamp: toen scande ze een gebraad, twee pakjes met 500 gram garnalen, 6 liter groeimelk, 1 gehaktbroodje en 1 citroen terwijl ze maar 1,52 euro moest betalen, maar een werkneemster merkte het gesjoemel op. De dame pleegde de feiten naar eigen zeggen uit geldgebrek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.