Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux | RetailDetail

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Per 1 maart 2014 neemt Wim Destoop de functie over van Richard den Hollander, huidig vicepresident en general manager van PepsiCo Benelux. Destoop stond eerder al aan het hoofd van de Belgische en Luxemburgse activiteiten van PepsiCo.

Verdere ontwikkeling PepsiCo in West-Europa

Wim Destoop bekleedde tussen 2008 en 2012 al de rol van general manager BeLux, maar was de laatste 18 maanden als vicepresident transformation in West-Europa verantwoordelijk voor wat PepsiCo het ‘POWER Project’ noemt, een SAP-transitieprogramma dat Destoop in negen markten heeft uitgerold.

 

Richard den Hollander, die sinds 1999 in dienst was van PepsiCo, zal de overstap maken naar FMCG-producent Smartwares, waar hij aantreedt als algemeen directeur van het merk voor elektronische huidhoudapparatuur Tristar. “Den Hollander heeft een leidende rol gespeeld in de verdere ontwikkeling van PepsiCo in de West-Europese markt. Onder zijn inspirerende leiding is PepsiCo Nederland sterk gegroeid en zijn er vele successen geboekt”, klinkt de loftrompet.

 

PepsiCo heeft onder meer de merken Quaker, Tropicana, Lay’s en Pepsi Cola in portefeuille en behaalt een jaarlijkse netto-omzet van ruim 65 miljard dollar (circa 48 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top