Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Wim Destoop nieuwe topman PepsiCo Benelux

Per 1 maart 2014 neemt Wim Destoop de functie over van Richard den Hollander, huidig vicepresident en general manager van PepsiCo Benelux. Destoop stond eerder al aan het hoofd van de Belgische en Luxemburgse activiteiten van PepsiCo.

Verdere ontwikkeling PepsiCo in West-Europa

Wim Destoop bekleedde tussen 2008 en 2012 al de rol van general manager BeLux, maar was de laatste 18 maanden als vicepresident transformation in West-Europa verantwoordelijk voor wat PepsiCo het ‘POWER Project’ noemt, een SAP-transitieprogramma dat Destoop in negen markten heeft uitgerold.

 

Richard den Hollander, die sinds 1999 in dienst was van PepsiCo, zal de overstap maken naar FMCG-producent Smartwares, waar hij aantreedt als algemeen directeur van het merk voor elektronische huidhoudapparatuur Tristar. “Den Hollander heeft een leidende rol gespeeld in de verdere ontwikkeling van PepsiCo in de West-Europese markt. Onder zijn inspirerende leiding is PepsiCo Nederland sterk gegroeid en zijn er vele successen geboekt”, klinkt de loftrompet.

 

PepsiCo heeft onder meer de merken Quaker, Tropicana, Lay’s en Pepsi Cola in portefeuille en behaalt een jaarlijkse netto-omzet van ruim 65 miljard dollar (circa 48 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top