Winst Spadel stijgt in derde kwartaal

Winst Spadel stijgt in derde kwartaal

Drankengroep Spadel heeft een succesvol derde kwartaal gekend: in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar ging de verkoop met negen procent omhoog, de bedrijfswinst steeg zelfs met liefst dertig procent.

Verkoop in Nederland bijna terug op peil

De resultaten zijn beter dan het bedrijf uit Spa zelf had verwacht. Het goede weer deze zomer had zeker zijn invloed, maar volgens het bedrijf lagen ook grotere commerciële inspanningen en enkele innovaties mee aan de basis van de stijging.

 

Over de eerste negen maanden van het jaar ligt de omzet drie procent hoger dan vorig jaar. Op zowat alle markten ging de omzet omhoog, behalve in Nederland. In België-Luxemburg was er een stijging van vijf procent, in Frankrijk één van vier procent en in Groot-Brittannië van negen procent.

 

In Nederland daalde de omzet met 1,7 procent. Dat was vooral te wijten aan een dispuut met Superunie, dat tijdelijk de producten van Spadel uit de rekken weerde. Dat probleem is opgelost en ondertussen stijg de verkoop in Nederland weer naar het oude niveau.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top