Wissel van de wacht bij inkoopdirectie Makro

Wissel van de wacht bij inkoopdirectie Makro

Inkoopdirecteur food Michel Vlietinck gaat met pensioen na een succesvolle carrière van 37 jaar bij Makro & Metro. Bart Blomme, actief binnen de groep sinds 2000, zal de positie van Michel Vlietinck opnemen.

 

Van de winkel naar de board

Michel Vlietinck startte bij Makro België in 1978 als managementtrainee in de Makro-winkel van Eke. Hij vervulde verschillende functies in de winkels van Eke en Machelen, onder andere als bedrijfsleider en later als winkeldirecteur.

 

Hij nam zijn huidige positie als inkoopdirecteur food en als 'board member' op in 1999. Michel Vlietinck leverde een waardevolle bijdrage om het succes van Metro Group al deze jaren te ondersteunen, benadrukt Makro in een persmededeling.

 

Internationale loopbaan

Bart Blomme zal Michel Vlietinck opvolgen in de functie van inkoopdirecteur food Makro & Metro Cash & Carry Belgium. Bart Blomme zette zijn eerste stappen in de food business bij Westvlees als salesmanager en startte bij Makro & Metro in 2000 als inkoper vlees. Hij werd vervolgens division manager fresh food in België en in Nederland, daarna werkte hij als offer & merchandising director en board member in Oost-Europa voor Metro Group, en was ten slotte als director global ultra fresh management werkzaam in Düsseldorf.

 

Makro opende zijn eerste winkel in 1970 in Deurne en heeft in ons land nu 6 winkels, die meer dan 60.000 items verkopen, zowel food als non-food, indoor en outdoor. Er zijn ook 9 Metro-winkels in België, voorbehouden voor horeca-professionals en handelaars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top