Wissel van de wacht bij inkoopdirectie Makro | RetailDetail

Wissel van de wacht bij inkoopdirectie Makro

Wissel van de wacht bij inkoopdirectie Makro

Inkoopdirecteur food Michel Vlietinck gaat met pensioen na een succesvolle carrière van 37 jaar bij Makro & Metro. Bart Blomme, actief binnen de groep sinds 2000, zal de positie van Michel Vlietinck opnemen.

 

Van de winkel naar de board

Michel Vlietinck startte bij Makro België in 1978 als managementtrainee in de Makro-winkel van Eke. Hij vervulde verschillende functies in de winkels van Eke en Machelen, onder andere als bedrijfsleider en later als winkeldirecteur.

 

Hij nam zijn huidige positie als inkoopdirecteur food en als 'board member' op in 1999. Michel Vlietinck leverde een waardevolle bijdrage om het succes van Metro Group al deze jaren te ondersteunen, benadrukt Makro in een persmededeling.

 

Internationale loopbaan

Bart Blomme zal Michel Vlietinck opvolgen in de functie van inkoopdirecteur food Makro & Metro Cash & Carry Belgium. Bart Blomme zette zijn eerste stappen in de food business bij Westvlees als salesmanager en startte bij Makro & Metro in 2000 als inkoper vlees. Hij werd vervolgens division manager fresh food in België en in Nederland, daarna werkte hij als offer & merchandising director en board member in Oost-Europa voor Metro Group, en was ten slotte als director global ultra fresh management werkzaam in Düsseldorf.

 

Makro opende zijn eerste winkel in 1970 in Deurne en heeft in ons land nu 6 winkels, die meer dan 60.000 items verkopen, zowel food als non-food, indoor en outdoor. Er zijn ook 9 Metro-winkels in België, voorbehouden voor horeca-professionals en handelaars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.